מיטה
בריאות

האם החגים מפריעים לשגרת השינה?

השנה בישראל רצופת חגים ומועדים לשמחה אשר מקנים כמות גדולה של ימי חופש. כולנו נרגשים לקראת תקופות החגים למיניהן שמאפשרות לנו זמן איכות מרובה עם בני המשפחה האהובים וכן אתנחתא קלה מהמסגרות השונות כמו שגרת העבודה והלימודים המתישה. לאור כך, שגרת השינה מושפעת אוטומטית ונתונה לשינויים. אנו מוצאים כי לא קל להשיב בחזרה שינויים אלו. הטבע האנושי אוהב בלשון המעטה להיות במנוחה ארוכה ככל הניתן, ובתקופת החגים הדבר מתאפשר ומתרחש.

איש ישן

תקופת החגים- שינה טובה לטווח קצר

החגים מתפרשים לאורך השנה וכידוע הם טומנים בחובם ימי חופש רבים. החופשים מותירים לנו זמן ארוך מהרגיל לשינה ומנוחה ואנו דואגים לנצל זאת עד הסוף. רובינו ישנים עד מאוחר ולפעמים גם מוצאים זמן לישון בצהרי היום סתם כי אפשר. הודות לזמן הבלתי מוגבל שנפתח בפנינו, אנו מרגילים את עצמנו לישון הרבה יותר מאשר בשגרה הנורמטיבית שלנו. השגרה הקבועה מאלצת אותנו לקום בשעות הבוקר המוקדמות ובתקופת החגים אנו חורגים ומשנים את הרגלי השינה התמידיים שלנו. יתר על כן, בתקופת החגים אנו נוטים לאכול ארוחות כבדות וגדולות יותר מאשר במשך שאר השנה והדבר מגביר את העייפות שלנו. אנו נוטים להמעיט בפעילות גופנית ומאידך אוכלים וישנים יותר. מצב זה בעייתי כאמור וגורר אחריו קשיי הירדמות ושינה, בעלי אפקט ישיר על התקופה שבה החגים מסתיימים והשגרה מתחילה.

מה ניתן לעשות בקשר לזה?

בגדול פשוט מאוד, חשוב לא להישאב לחופש יתר על המידה ולהקפיד לישון היטב ובשעות החופפות לשעות הרגילות לכם. כמובן שבאופן עקרוני ניתן לערוך שינויים קלים בהרגלי השינה בזמן החגים וכן מגיע לנו לפעמים להנות משינה ממושכת עד הצהריים ולעיתים רבות אנו מצליחים לגשר על הפערים וחוזרים צ'יק צ'ק לשגרה הקבועה. אולם, במקביל יש להקפיד לא להגזים כדי לא לחוות את הקשיים הצפויים ולשם נחיתה רכה בחזרה לשגרה. ומה לגבי אלו שאינם צולחים במשימה ומתקשים לישון היטב? קשיי הירדמות ובעיות בשינה הם תופעה שכיחה מאוד ולא נעימה שרבים בציבור מתמודדים עימה. לשם טיפול נכון בבעיה, רבים בוחרים בנתיב הבטוח והיעיל ומתייעצים עם אשת מקצוע מתאימה, הלוא היא יועצת השינה. דמות היועצת מלמדת את כל הדרכים והשיטות האפקטיביות ביותר כדי למנוע קשיי הירדמות ולהנות משינה עמוקה ללא הפרעות בהתאמה אישית וקפדנית. כמו כן, גם בקרב אוכלוסיית התינוקות הבעיה נפוצה ואצלם הדבר חשוב עוד יותר בשל העובדה שחוסר שינה משפיע באופן שלילי על התפתחותם התקינה. הפתרון על איך מרדימים תינוק מצוי כידוע אצל יועצות השינה וכדאי להתייעץ איתן.

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *