ריצה על כביש
ספורט

על חשיבות הספורט בבריאות

מי מאיתנו לא שמע בתור ילד משפטים כמו "העיקר הבריאות" ומי לא שמע את המבוגרים מתלוננים על כאבים כאלה ואחרים? אומנם בתור ילדים קשה לנו מאוד להבין על מה כל המהומה, כי אנחנו הרי מרגישים ונראים טוב, אך ככל שחולפות השנים הדברים משתנים. בלי הרבה הכנות מוקדמות, החל מגיל ארבעים בערך, החיים שלנו משתנים מעט ופעולות שהיה לנו פשוט לעשות בעבר הולכות ונהיות מסובכות יותר. אם זה נשמע לכם מוכר ואם גם אתם לא מוכנים להשלים עם העניין, כדאי שתדעו: הספורט יכול להציל אתכם מהמצב הזה. אנחנו חיים בעידן שבו רובנו מבלים שעות רבות מול המחשב, אך האמת היא, שזה מאוד לא בריא למרות הנוחות שבכך. אנחנו לא זזים, לכל מקום אנחנו נוסעים עם הרכב והתוצאה לא מאחרת להגיע: כאבי גב, צוואר, השמנת יתר ועוד הרבה בעיות בריאותיות אחרות. לכן, אם אתם שייכים לאותם האנשים שרוצים לא רק להגיע לגיל תשעים אלא גם להיות מסוגלים ליהנות בגיל הזה, כדאי שתתחילו לזוז, ויפה שעה אחת קודם.

שחייה

כיצד פעילות גופנית יכולה לתרום לחיים בריאים יותר?

אם עד היום רק שמעתם על אנשים שעושים פעילות גופנית באופן קבוע אך אתם מעולם לא ניסיתם את זה, כדאי שתתחילו לחשוב על כך ברצינות. העניין הוא שפעילות גופנית יכולה לעזור לכם הרבה מעבר למה שאתם חושבים. זה לא משנה אם תבחרו להתמיד בספורט כמו הליכה, ריצה או שחייה, כי מה שבטוח זה שתתנו לגוף שלכם את האפשרות ואת ההזדמנות לזוז, ולשם כך הוא נועד! גוף שנמצא תמיד בתנועה מתחזק ושולח מסרים לכל המערכות המרכיבות אותו על כך שהן נחוצות. בצורה כזאת הגוף מייצר עוד ועוד חומרים חיוביים וטובים, השרירים מתחזקים וגם עמוד השדרה יכול לשאת טוב יותר את הגוף כולו. אומנם זה נכון שלא פשוט להתמיד בפעילות גופנית, אך מצד שני, כל מי שעושה זאת מעיד על כך שזה תורם לו רבות. אסור לשכוח, כאשר מדברים על תרומת הפעילות הגופנית לחיינו, שהיא מסייעת גם ברמה הרגשית. כאשר אנחנו עושים פעילות גופנית משתחררים בגופנו אנדורפינים שעוזרים לנו להרגיש שמחים ומאושרים יותר, אז למה שתמנעו מעצמכם את התענוג הזה? במקום לשתות אלכוהול או לצרוך סמים מסוגים שונים – התחילו לעסוק בפעילות גופנית ותראו שתהיו מאושרים יותר!

הסיוע של פעילות גופנית בירידה במשקל

לבסוף, קשה שלא דבר על תרומת הפעילות הגופנית גם מבחינת הירידה במשקל, שזה למעשה מה שמניע רבים מאיתנו לעסוק בספורט. חשוב שתדעו שלא כל פעילות גופנית מסייעת למטרה הזאת בדיוק באותה המידה ולכן, אם כל מה שאתם רוצים זה להשיל כמה קילוגרמים ממשקל גופכם, כדאי יהיה לבחור את הפעילות הספורטיבית הכי טובה לכך. מה שבטוח זה שבין אם אתם רוצים לרדת במשקל, לשפר את הבריאות שלכם באופן כללי או לפתח שרירים, מומלץ לעסוק בספורט בצורה מתונה ובריאה. תוהים מה זה אומר? פשוט מאוד: שאם עד היום במשך עשרות שנים לא ממש זזתם, לא כדאי להתחיל את הפעילות הגופנית מעשרה קילומטרים של ריצה. מומלץ לעשות את הדברים בצורה הדרגתית וכך לפתח את הכושר, שכן גם הגוף שלכם צריך להתרגל לכך שהוא עומד לעבור ממצב של רביצה למצב של פעילות. לא יהיו יום שלא תרגישו בו בריאים יותר מהרגע שבו תכניסו את הספורט לחייכם ואתם תראו שהדבר היחיד שלא תבינו זה איך לא עשיתם את זה קודם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *