חיפוש

5 טיפים לבריאות טובה

שמתם לב שהשנים עברו, אתם כבר לא ילדים והתחלתם להבין שלא לעולם חוסן? הבריאות שלכם כבר לא מה שהייתה בעבר ואתם מתחילים להיות מודעים לכך שאם לא תיקחו את עצמכם בידיים הדברים עלולים להגיע למצב לא טוב? אם כך, ברור מדוע אתם רוצים לעשות שינוי. הבריאות היא הכול בחיינו אך למרות שאנחנו מבינים זאת, לא אחת קשה לנו לעשות את השינויים הנדרשים. אם זה נשמע לכם מוכר ואתם תוהים מה לעשות בנידון, עיינו במאמר שלפניכם כי הוא כולל מספר טיפים לבריאות טובה יותר.

דופק ולב

  1. להתחייב לשינוי: לא אחת קורה שאנשים מכריזים "ממחר אני בדיאטה"! או "ממחר אני מתחיל לעשות פעילות גופנית"! אך אחרי כמה ימים הם שוכחים שזה מה שאמרו. אם זה מה שתמיד היה קורה גם לכם, לפני הכול הפנימו שעליכם להתחייב לשינוי. אין כל טעם להוציא מאות שקלים על מזונות בריאים יותר או על פגיעות עם מאמני כושר אישיים לפני שאתם מתחייבים לשינוי ולכן זה צריך להיות הצעד הראשון.
  2. בדקו את ההרגלים הנוכחיים שלכם: עוד תופעה שקורת לא פעם, זה שאנשים לא לגמרי מודעים למה שהם עושים מבחינת הבריאות ועד כמה זה פוגע בגופם. לכן אנחנו מציעים לכם לעצור לרגע ולבחון מה אתם עושים, אוכלים ואיך אתם מתנהגים. כמה אלכוהול אתם באמת שותים? וכמה פעילות גופנית אתם באמת עושים בשבוע? האם אתם מעשנים? אוכלים מזון מהיר? אם תדעו מה אתם עושים לא בסדר יהיה לכם פשוט יותר לשנות את ההרגלים הפחות מוצלחים.
  3. התייעצו עם המומים: אם אתם רוצים להרגיש בריאים יותר גם מבחינת הדיאטה והאוכל, מדוע שלא תפנו עוד היום לדיאטנית מקצועית? לא חסרות נשות מקצוע כאלה בארץ וחלק מהן מובילות ורציניות ביותר. לפעמים טיפים קטנים מאנשי מקצוע כאלה יכולים לעשות לנו שינוי משמעותי ביותר, אז למה שתוותרו על האפשרות הזאת?
  4. הגדירו יעד ריאלי: בין אם אתם רוצים לרדת במשקל, להוריד את הכולסטרול הרע ללא תרופות או לשפר את הבריאות שלכם בכל דרך אחרת, היעד שלכם חייב להיות ריאלי. העניין עם יעד לא ריאלי זה שהוא עלול לייאש אתכם ברגע שתראו שאתם לא מגיעים אליו ולכן יש לתת את הדעת גם על העניין הזה.
  5. אל תרעיבו את עצמכם: בריאות טובה היא כזו שכוללת את כל אבות המזון, פעילות גופנית, חשיבה חיובית והימנעות ממצבים קיצוניים של לחץ ומתח. לכן, אם רציתם להשיל כמה קילוגרמים ממשקל גופכם ואם חשבתם לעשות זאת על ידי דיאטה קיצונית של הרעבה – וותרו על כך. אולי תצליחו כך לרדת במשקל, אך בטווח הארוך אתם עלולים לגרום לעצמכם נזק וזה כמובן מיותר.

לסיכום, גם בתחום של בריאות טובה, כמו בכל תחום אחר בחיים, אין קסמים ואין תחליף להתמדה. לכן הדבר הכי חשוב הוא להחליט שזה באמת חשוב לכם ושאתם באמת מעוניינים לפעול למען הבריאות שלכם, ואין ספק שזה כדאי. מה הטעם להגיע לגיל 90 אם אי אפשר ליהנות מהחיים ואם הכול כואב? לכן חשוב להבין שהמטרה היא לא רק להגיע לשם, אלא גם להגיע במצב הבריאותי הכי טוב שאפשר. בנוסף, בריאות טובה זה לא משהו שקורה ביום אלא זה תהליך ולכן רצוי להתחיל את השינוי עוד היום.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
5 טיפים לבחירת מדרסים
5 טיפים לבחירת מדרסים

מדרסים הם אביזר חובה לספורטאים, לאנשים שעובדים בעבודה פיזית תובענית, או לאלה שפשוט מבלים שעות ארוכות על הרגליים. מדרסים שנבחרו בצורה נכונה מבטיחים מתן תמיכה

קרא עוד »