חיפוש

מתי צריך לעשות ביטוח חיים והאם זה משתלם

כולנו רוצים שהאהובים עלינו יהיו מאושרים ואם אפשר שגם יחיו ברווחה כלכלית ובבריאות טובה. כולנו עושים הכל כדי להבטיח שזה יקרה, אבל לא כולנו עושים ביטוח חיים וחבל כי זו אחת הדרכים היעילות להגיע למטרה.

אמנם נצטרך למות כדי שזה יקרה, כך שעצם העלאת השאלה מעבירה צמרמורת בגב של כולנו – אבל אי אפשר להתחמק מהעובדה שכולנו בני תמותה ושבאחד הימים גם אנחנו נפרד מהעולם.

בניגוד לדעה הרווחת – ביטוח חיים לא נועד לתת תו מחיר לחייו של אדם כזה או אחר, אלא לדאוג ליקרים לו במידה והוא ימות בטרם עת באמצעות פיצוי כספי.

החישוב הנפוץ לצורך קביעת הסכום לביטוח חיים היא פשוטה – ההכנסה החודשית של האדם פחות קצבת השארים שיקבלו אלו שנותרו מאחור.

 

למי לא כדאי לעשות ביטוח חיים?

עשיית ביטוח חיים ככלל היא פונקציה של גיל וסטטוס משפחתי. למשל, אדם צעיר שאינו נשוי יכול להפריש את הכספים שייעד לביטוח חיים לפנסיה, קופת גמל או להשקעה, כך שהוא מעלה את הסיכויים ליהנות מהכסף שצבר כל עוד הוא בחיים.

אותו הדין לגבי אנשים עובדים שיש להם ילדים בוגרים שכבר הסתדרו בחיים (דירה, עבודה, משפחה וכו'), כך שבמקרה של מות המבוטח הכסף מהביטוח לא יהיה מאוד דרמטי.

במקרה כזה דווקא חסכון לפנסיה יכול להחליף ביטוח חיים מסיבה אחת – חסכון כזה יאפשר לאדם איכות חיים בגיל המבוגר כולל רכישת תרופות וטיפולים רפואיים יקרים.

לסיכום – ביטוח חיים אינו רלוונטי אם יש לכם נכסים משלכם או קופת גמל מתפקדת (קופת גמל שצברה כבר כמה עשרות ומאות אלפים של שקלים).

 

 

למי כן כדאי לעשות ביטוח חיים?

אם יש לכם ילדים שטרם הגיעו לגיל שבו הם מתפרנסים בכבוד בכוחות עצמם – כדאי שתעשו ביטוח חיים ותורידו את סכומי ההפקדה החודשיים עם העלייה בגיל הילד.

בנוסף, אם אתם לוקחים משכנתא – עשיית ביטוח חיים היא דרישה של הבנק לצורך לקיחת המשכנתא (מה שנקרא בפי העם בטעות "ביטוח משכנתא") , כך אין לכם ממש ברירה אלא להסכים ולהיות בצד הבטוח של המשוואה.

חשוב לזכור שיש קרנות פנסיה שכוללות בתוכן ביטוח חיים כך שאתם נהנים מכל העולמות : גם סכום קבוע לפנסיה וגם קצבה ליורשים במקרה של מות המפקיד.

בכל מקרה לפני עשיית ביטוח חיים יש לעשות סקר בין חברות הביטוח השונות, כך שהביטוח יותאם לדרישות ולצרכים האישיים שלכם למשל: כאשר בני הזוג מרוויחים סכומים שונים אין הגיון לבטח את שניהם באותו סכום.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא