חיפוש

איזה מזרנים בריאים לגב שלכם

ידוע שנוחות של המזרן משפיעה על איכות השינה שלנו.

אך יותר מכך, האיכות של המזרן משפיעה על בריאותנו, בעיקר על אזור הגב.

לכן, חשוב שנבחר מזרן מתאים שלא יפגע בבריאותנו ויותר מכך יתרום לה. על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

 

למה זה חשוב?

בין אם אתם אנשים שישנים הרבה ובין אם כאלה שישנים מתחת לממוצע, בסופו של דבר כולנו מבלים בערך כשליש זמן במהלך חיינו, במיטה. משמע – המזרן משפיע על הגוף וההרגשה שלנו, לעיתים אף יותר מהכיסא עליו אנחנו יושבים. הגב הוא איבר רגיש וחשוב ולכן כדאי שנשמור עליו ונדאג לבריאותנו. לכך אחראי בין היתר המזרן עליו אנחנו ישנים. על כן, בחירה של מזרן טוב היא לא סתם מותרות אלא הכרחית.

 

איך בוחרים מזרן?

קיימים שפע של מזרונים מסוגים שונים, חנויות רבות והרבה הבטחות. הדרך הטובה ביותר לבחון האם מזרן טוב לכם היא להתנסות בו ולחקור את מרכיביו. כאן נכנס אלמנט האינדיבידואליות. כשתרצו לרכוש מזרן כדאי שתשכבו עליו לפחות 10 דקות. שימו לב אם אתם שוקעים ואם עמוד השדרה שלכם לא בזווית ישרה, במידה וכן, ייתכן והמזרן רך מידי ולא מתאים לכם. לחלופין, במידה ותרגישו אי נוחות או כאב, המזרן כנראה קשה מידי. טיפ נוסף, לבחון את המזרן בשעות הערב כאשר אתם מרגישים קצת תשישות.

 

מימה עשוי ועד כמה קשוח

קיימים עוד שני מאפיינים שכדאי לכם לבחון בקניית מזרן מתאים לגב. רמת הקשיחות של המזרן צריכה להיות בינונית, כאשר המזרן מתאים את עצמו למבנה של עמוד השדרה כדי שלא ייווצר לחץ על האזור. הפרמטר השני הוא סוג המזרן, כאשר מומלץ לכאבי גב להשתמש במזרונים שמכילים ספוג ויסקו בעיקר בשל הגמישות שלו שעוזרת לו להתעצב לפי עמוד השדרה וכך לתת תמיכה מותאמת לגב.

 

מזרן אורטופדי

אם נמקד את האפשרויות לטובה ביותר מבחינת מזרן שטוב לבריאות הגב, נצביע על מזרן אורטופדי שמתאים ביותר לכאבי גב. הייחודיות של מזרן זה היא שהוא נותן תמיכה מלאה לכל אזור עמוד השדרה, לכתפיים ולשרירים בגב. בנוסף, המזרן מותאם לכל האזורים בגוף וכך השרירים יכולים להיות משוחררים במהלך השינה. את סוג המזרן הזה תוכלו לרכוש במקום כמו חנות מזרונים אורטופדיים כדוגמת 'קינג רויאל'.

 

איך תדעו שבחרתם נכון?

אז לאחר שהשקעתם, חקרתם ובדקתם את סוגי המזרונים, חשוב שתהיו בבקרה ותבדקו האם אכן בחרתם במזרן הנכון. ראשית, תצטרכו להשתמש במזרן תקופה ממושכת ולראות האם אתם מרגישים שיפור בכאבי הגב ובאיכות השינה שלכם.

לסיכום

בחירה של מזרן היא חשובה ושווה להשקיע בה. הדרך הכי טובה לבחור מזרן היא להתנסות בו לאורך זמן ולהרגיש את ההשפעה שלו על הגב שלכם. חשוב לבדוק את הסוג שלו ואת רמת הקשיחות. כמו כן, מזרונים אורטופדיים בהחלט מספקים יתרונות רבים שתורמים לבריאות הגב.

 

מיטה זוגית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא