חיפוש

איך להקים מרפאה

מרפאה, כשמה כן היא, הינה מקום שבו מתבצעת פעולה טיפולית כל שהיא, שהמטרה שלה לטפל או לרפא בעיות רפואיות קיימות. רופא, אובעל מקצוע אחר המקים מרפאה, מודע לשני דברים במקביל: האחד – הקמת מרפאה דורשת עבודת הכנה רבה, יחד עם הוצאות מרובות עבור רכישת מכשור מתאים וציוד שיאפשר לבעל המקצוע העובד במרפאה להעניק למטופלים שלו את הטיפול המתאים והמקצועי ביותר. הדבר השני – הקמת מרפאה מאפשרת לבעל המקצוע להגדיל בצורה משמעותית את ההכנסות שלו, ואיתן את הרווחים מהפעילות במרפאה. מהם המאפיינים העיקריים של מרפאה? איך להקים מרפאה ולהתחיל להרוויח כסף מההפעלה שלה? בשורות הבאות נעסוק בנושא שבעלי מקצוע רבים מתחבטים בקשר אליו לעיתים מזומנות.

רופא מומחה

המאפיינים העיקריים של מרפאה

המאפיינים של המרפאה, נגזרים באופן ברור מהאופי שלה. לדוגמה – מרפאת שיניים מחייבת הימצאותו של ציוד ספציפי, שכל אחד מהמרכיבים שלו כרוך בעלויות לא מבוטלות. מדובר בכיסא שעליו יושב המטופל, כמו גם בערכת הכלים והציוד של הרופא. כמו כן, חשובה לא פחות היא הערכה המאפשרת לרופא או לעוזרים שלו לחטא את כלל המכשירים הרפואיים, ולאפשר לרופא להשתמש בהם עבור מטופלים רבים. בנוסף, מרפאה כזאת חייבת להיות מצוידת בכספת או במקום מוגן ביותר לשמירה על תקופות יקרות וכאלה שעלולות הפוך למוקד משיה לאנשים בלתי רצויים. מרפאה של כירופרקט, חייבת להיות מצוידת בשולחן טיפולים ובציוד ייעודי שהמטרה שלו לסייע בהקלה על המטופלים המגיעים למקום וטיפול בהם במטרה להפחית את הכאב והסבל שלהם. כחלק מבנייה וטופס 4, חובה שיהיה שירותים, מטבח קטן וממ"ד במרפאה. באופן עקרוני, כל רופא וכל מטפל רפואי חייב לתכנן את המרפאה שלו ולרכוש את הציוד המתאים.

בנוסף, לציוד, המרפאה חייבת להיות מתוכננת כך שהמטופלים ייהנו מהרגשה של פרטיות בזן הטיפול. הדבר מחייב, כמובן, הימצאותו של חדר המתנה לרופא או למטפל. זאת, בנוסף לחדר שירותים אחד או יותר שישמש את המטופלים ואת המטפלים.

שלבי הקמת מרפאה

השלב הראשון בהקמת מרפאה הוא התכנון שלא. תכנון כאמור חייב לקחת בחשבון את הנוחות והרווחה של המטופלים. בנוסף, בתכנון חייב לקחת בחשבון אפשרות ריאלית שלגידול בפעילות וצמיחה. כיוון שכך, כדאי למצוא מראש מקום שבו כל האופציות פתוחות.

באשר לרישיונות – הקמת מרפאה על ידי רופא שיש לו רישיון לעסוק במקצוע הרפואה, איננה דורשת רישוי כל שהוא משרג הבריאות. עם זאת, אם המרפאה משותפת למספר רופאים, או אם היא מוקמת בצורה של חברה בע"מ, היא אכן חייבת ברישיון מתאים. בשלב הבא, ולעיתים במקביל לתכנון המרפאה והליכי הרישוי, מתבצעת רכישת הציוד והחומרים הדרושים למרפאה. הציוד יוכנס למרפאה אחרי שבוצעו בה השיפוצים המתאימים והשינויים המתחייבים מהאופי שלה: התאמת מערכת החשמל והניקוש, נקודות חשמל נוספות עבור ציוד ייעודי, סיוד וצביעה של המרפאה וכמובן – תאורה מתאימה. בדרך כלל מדובר בתאורה חזקה, שבעזרתה יוכל הרופא לאבחן ביתר קלות בעיות רפואיות שונות. תכנון נכון של המרפאה וביצוע התיקונים והשיפוצים המתחייבים, מסייעים לרופא להצליח ולהפוך את המרפאה שלו לרווחית ואיכותית.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חלק עליון של הגוף
כיצד הגוף מרפא את עצמו?

בעידן שבו אנחנו חיים המועדות לרפואה משלימה הולכת וגדלה, ולכן הצהרות כמו "הגוף מרפא את עצמו" כבר אינן זרות כמו בעבר. עם זאת, האם עצרתם

קרא עוד »