חיפוש

איך לטפל בדלקות בחניכיים

כיום למעלה מ75% מהאוכלוסיה סובלים מדלקות חניכיים חוזרות ונשנות במידה שונה, רובנו נוטים להתעלם מהתסמינים עד שיחלפו, חלקנו חושבים שערק יעשה את העבודה ואחוז קטן באמת דואג לשלום החניכיים שלו ובודק זאת עם רופא שיניים. אנחנו מהאחוז הקטן שיצא לבדוק על דלקות החניכיים. לשם כך הגענו לקליניקה של רופא שיניים בקרית ביאליק בתור פציינטים, וניסינו להבין אחת ולתמיד – מה גורם לכאב הפתאומי הזה באמצע החיים?

 

כיום למעלה מ75% מהאוכלוסיה סובלים ממחלות חניכיים ודלקות על כל סוגיהם. רובנו נוטים להתעלם מהסממנים שנותן לנו הגוף וממשיכים להתנהג כרגיל. מה שאנו לא יודעים זה שככל שאנחנו מחכים, מחלת החניכיים גורמת לנו לנזק בלתי ניתן לתיקון עד לאובדן שיניים.

טיפול התחלתי בדרך כלל בדלקות חניכיים בהתחלה מסתכמים בטיפולי שיננית קלים – ניקוי אבנית, שורשים וניקוי כללי של הפה. לפעמים, אך לא ברוב המקרים יש הנותנים גם טיפול אנטיביוטי להרגיע את חמת הספק.

ככל שדלקת החניכיים מתפתחת היא יכולה להגיע עד למצב של ניתוחי חניכיים, השתלות חנייכים והשתלות שיניים חדשות בעקבות אלו שניזוקו.

אנשים אחרים מטפלים בגישה העתיקה באמצעות תרופות סבתא שעוברות מדור לדור, זה מתחיל בשימוש בערך לשיכוך הכאבים דרך שטיפת הפה במי מלח, חליטות תה. כיום אנשים רבים טוענים שתרופות הסבתא עוזרות להם ומפיגות את הכאב. יחד עם זאת, גם אם השימוש בתרופות בשיטת האולד סקול הפיגו לכם את הכאב אל תתנהגו אליהם כאקט רפואי, אלא כטיפול נקודתי בלבד. גשו באופן מהיר ככל הניתן למרפאת השיניים הקרובה.

 

מה הם התסמינים לדלקת חניכיים

אתה לא צריך להיות לא אורתודנט ולא רופא שיניים על מנת לדעת לאבחן דלקת חניכיים. התסמינים קלים מאוד לזיהוי, כמו שאתה מזהה את השפעת העונתית שלך – כך תוכל לזהות את דלקת החניכיים הקרובה שלך. התסמינים לרוב מלווים בנפיחות של החניכיים, דימומים בזמן צחצוח, רגישות לקור וחום, רגישות למגע. בהמשך מלווה לכל אלה ריח בלתי נסבל מהפה שנשארים איתכם גם אחרי צחצוח שיניים ופאקט מסטיקים.

במקרה ונתקלת באחד מהסיפטומים האלו, היינו ממליצים לך לא לחכות יותר מדי ולפנות לטיפול מיידי בדלקת החניכיים. השיטה הכי טובה להלחם בדלקת החניכיים היא באמצעות מניעה. באמצעות צחצוח נכון של השיניים 3 פעמים ביום, בתוספת בדיקה שנתית וחצי שנתית אצל השיננית תוכלו למזער בצורה ניכרת את כמות הפעמים בהן אתם מרגישים את הסיפטומים הללו אם בכלל.

שיניים

 

"אנו חיים בעידן תובעני בו כולנו נדרשים להיות המנהלים של חיינו"

באחד מספריו של ד"ר יורם דובובסקי ציין הד"ר שבעולם בו אנו חיים אנו צריכים להיות המנהלים של חיינו, אל תחכו לרגע בו בן משפחה, בן זוג, חבר לעבודה יגיד לכם ללכת לבדוק את השיניים שלכם לאחר שבועות של התלוננות שלא פוסקים. דרשו לשינוי ודאגו להיות המנהלים של חייכם.

טיפול התחלתי בדלקת חניכיים לא אמורה להיות דבר מסובך, אך עליכם להיות ערים לכל המתרחש בפה שלכם ולפנות במידת הצורך באופן בהול לקבלת טיפול. באמצעות טיפול מונע נכון תוכלו למזער משמעותית את כאבי החניכיים.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
האם כדאי לעשות ציפוי שיניים
האם כדאי לעשות ציפוי שיניים

ציפוי שיניים הוא מושג שנהיה נפוץ מאוד בשנים האחרונות. טיפולי שיניים נעשו פופולריים יותר ויותר בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, ועמם גם ציפוי השיניים שמותיר את השיניים

קרא עוד »