חיפוש

 אילו מחלות מקנות פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה הוא ההטבה הנחשקת ביותר בקרב רוב אזרחי מדינת ישראל, אחת הדרכים לקבלה היא על פי רמת נכות מסוימת לאנשים הסובלים מפגיעות וליקויים רפואיים שמגבילים את התפקוד והיכולת היומיומית שלהם, המשיכו לקרוא עוד אודות זכאויות למקרים שונים.

 

מה זה אומר אחוזי נכות?

רמת נכות של אדם התובע לקבל אותה נמדדת באחוזים על פי רמת הפגיעה או הליקוי המולד ורמת התפקוד היום יומי. אחוזי הנכות נקבעים על פי הועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי והם מקנים זכויות שונות לרמות שונות של נכות, הזכויות יכולות להתבטא בקצבת נכות כללית שמשלימה הכנסה במקרה של פגיעה ביכולת ההשתכרות, סיוע כלכלי בהליכים רפואיים ואף פטור ממס הכנסה.

 

מה אחוז הנכות שמקנה פטור ממס הכנסה?

אדם שנקבעו לו 90 אחוז נכות לתקופה של מעל חצי שנה יהיה זכאי לקבלת פטור זה. משמעותו של התנאי "לתקופה של מעל חצי שנה" היא שקיימת נכויות שנגרמו עקב תאונה או פגיעה ואינן אומרות שאותו האדם לא יוכל לחזור לתפקוד לעד, הנכות נקבעת לתקופה מסוימת עד החלמה מלאה. אדם שייקבעו לו אחוזי נכות בגובה 90 לתקופה של מתחת לחצי שנה לא יקבל פטור זה.

 

אילו בעיות רפואיות מקנות זכאות לפטור כזה?

במקרים של מחלה סופנית יינתן פטור ממס הכנסה באופן אוטומטי, בעיות רפואיות יכולות להיות בעיות שונות הנגרמו מתאונה או ליקויים מלידה אשר מגבילים ומשפיעים באופן חמור על תפקוד יום יומי ובסיסי של אותו האדם.

 

איך בודקים זכאויות שונות?

ראשית יש להגיש תביעה לאחוזי נכות במוסד לביטוח לאומי, ניתן לעשות זאת לבד או בעזרת חברות שונות המכירות את התהליכים ומקרים רבים ויכולות לסייע רבות בהשגת המטרה, ברוב המקרים נדרש להתייצב בפני הוועדה הרפואית פיזית.
לאחר קביעת רמת הנכות הרפואית שמתאימה למקרים בהם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה, שהם המקרים הבאים –

  • קביעה של לפחות 60 % נכות רפואית.
  • קביעה של לפחות 40 % נכות רפואית בגין מספר ליקויים.
  • קביעה של 25 % לפחות בגין ליקוי אחד.
  • קביעה של לפחות 50 % נכות רפואית לעקרת בית.

ניתן למלא טופס בקשה לפטור ממס בצירוף פרוטוקול הוועדה הרפואית בקביעת אחוזי הנכות ומסמכים נוספים. חולים במחלות סופניות יגישו את הבקשה באופן מקוון והתשובה לזכאות תגיע לאחר עשרה ימים.
בקבלת תשובה חיובית לפטור תינתן אפשרות לקבלת החזרי מס למשך 6 שנים רטרואקטיבית במידה וקיימת זכאות בשנים שלפני שנת מס הנוכחית.

 

לסיכום

אנשים רבים נדרשים לעזרה וסיוע כלכלי וזה בדיוק תפקידו של הביטוח הלאומי והסיבה לתשלומי דמי הביטוח שכולנו משלמים ולפעמים מתרגזים על כך או מרגישים שזהו תשלום לשווא. לעולם לא נדע מתי אנחנו או אחד מקרובינו יצטרך עזרה או סיוע מסוג זה.

ספירת כסף

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
5 טיפים לבחירת מדרסים
5 טיפים לבחירת מדרסים

מדרסים הם אביזר חובה לספורטאים, לאנשים שעובדים בעבודה פיזית תובענית, או לאלה שפשוט מבלים שעות ארוכות על הרגליים. מדרסים שנבחרו בצורה נכונה מבטיחים מתן תמיכה

קרא עוד »