חיפוש

באילו מקרים דיקור סיני יכול לעזור

דיקור סיני הוא סוג טיפול מהמוכרים ביותר ברפואה הסינית, והוא פועל על ידי החדרת מחטים דקות במיוחד לאורך ערוצי האנרגיה, או הצ'י, בגוף ומגרים אותם. ערוצים אילו נקראים מרידיאנים ותפיסת הטיפול היא שמקור הבעיות הרפואיות בגוף הוא עקב חסימה בזרימת הצ'י והריפוי מגיע משחרורם. נעשה מחקר רב על דיקור סיני והוא נחשב טיפול אלטרנטיבי אפקטיבי.

 

האם דיקור סיני זה טיפול מומלץ?

דיקור סיני היא שיטת טיפול למגוון רחב של בעיות, וישנם טיפולים רבים ברפואה הסינית שיכולים לתת מענה להרבה סוגים של בעיות. להמשך קריאה ומידע על סוגי טיפול שונים מומלץ לפנות לפורטל הרפואה הסינית בישראל, ז'ונגיה – דף הבית.

 

בעיות נפוצות שיכולות להיפתר על ידי דיקור סיני

חרדה ודיכאון

בעולם כיום חרדה ודיכאון הפכו לבעיות מהנפוצות ביותר. הטיפול המסורתי בהן הוא תרופתי וכורך בתוכו תופעות לוואי רבות, מה שגורם לסובלים מהפרעות אלו לחפש אפשרויות טיפול אלטרנטיביות. בסקירה של מחקרים שחקרו את הקשר בין דיקור סיני לטיפול בדיכאון בין 1980 ל-2018 נמצא קשר ישיר בין טיפול בדיקור סיני לירידה בחומרת הדיכאון, בנוסף לשיפור משמעותי בחומרת הדיכאון ככל שמספר הטיפולים עולה. מחקרים שנעשו בטיפולים לחרדה נמצא שברוב המקרים בהם טיפולים מסורתיים כמו נטילת תרופות וטיפול פסיכולוגי לא יעילים, דיקור סיני מקל על הסימפטומים והחרדה, ובנוסף גם אפקטיבי לאורך זמן גם אחרי סיום הטיפולים.

 

כאבים כרוניים

כאב כרוני, שנוצר מדלקות, שחיקה, או פציעות למיניהן, משפיע על חיי היומיום של הסובלים ממנו. הטיפול בכאב כרוני הוא לרוב תרופתי ולא במיוחד אפקטיבי ולכן דיקור סיני הוא אופן טיפול פופולארי לבעיה זו. מחקרים רבים עסקו בטיפול בכאב כרוני ונמצא שדיקור סיני יעיל, במיוחד במקרים של כאבי גב וצוואר, דלקות פרקים, ומיגרנות. גירוי ערוצי המרידיאנים על ידי המחטים משחרר משככי כאבים טבעיים וגירוי הערוצים מחזיק מעמד לאורך זמן, גם לאחר הפסקת הטיפולים.

 

לחץ דם גבוה

השפעת גירוי ערוצי האנרגיה משפיעים גם על רמות לחץ הדם. במחקר שנערך על קבוצה של 34 גברים ונשים הסובלים מיתר לחץ דם הם נדרשו לא לשנות דבר ביחס לפעילות הגופנית והתזונה שלהם, רק נוספו להם טיפולי דיקור סיני אחת ליומיים. המחקר ערך חודש ובסוף התקופה הזו נרשמה ירידה חדה ומשמעותית בלחץ הדם של המשתתפים, כאשר המשתנה היחיד היה הטיפול בדיקור סיני.

 

לסיכום

דיקור סיני יכול לעזור במגוון בעיות רפואיות, אלו שצוינו ועוד הרבה. קיימות ספקות לגבי אפקטיביות הטיפול מכיוון שמדובר בשיטת טיפול אלטרנטיבית ולא רפואה מסורתית, אך כיום קיימים מספיק מחקרים המצביעים על דיקור סיני כטיפול משלים אפקטיבי ולעיתים אף אפקטיבי יותר מטיפולים מסורתיים. למי שסובל מבעיה כלשהי ולא חל שיפור משמעותי במצבו אחרי טיפולים, מומלץ לחקור דיקור סיני ולבדוק אם הוא יכול להוות טיפול בשבילכם.

אַקוּפּוּנקטוּרָה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
טיפולים אלטרנטיביים
3 טיפולים אלטרנטיביים שלא הכרתם

הטיפולים האלטרנטיביים נכנסו לחיים שלנו לפני כמה שנים וגרמו לרבים מאתנו להשאיר בצד את התרופות והפתרונות המערביים השונים. בתור מי שמתעניינים בנושא כבר תקופה, החלטנו

קרא עוד »