חיפוש

כך תזהי הטרדה מינית

האם הוטרדתי מינית? יתכן והשאלה עברה בראשך כאשר נתקלת בסיטואציה מסוימת במקום העבודה, או בפגישה עם רופא. להטרדה מינית מגוון צורות ורמות חומרה, ולכן פעמים רבות אנחנו מזהים רק זמן רב לאחר המעשה כי עברנו הטרדה מינית. קיימת חשיבות לזיהוי ההטרדה קרוב להתרחשותה, ולכן כדאי להכיר את הסימנים המעידים עליה.

 

האם אני חשה מוטרדת?

נניח שבמקום עבודתך, אחד המנהלים נוהג באופן ידידותי, לעתים ידידותי מדי. הוא מחבק, הוא שואל שאלות אישיות. איך תדעי אם אכן מדובר בהטרדה מינית או רק באדם מעט חצוף? תנאי בסיס הוא לחוש לא בנוח עם הסיטואציה המתרחשת. רובנו מסוגלים להכיל התנהגות לא נעימה, עד רמה מסוימת שעוברת את הגבול.

האם את מנסה להימנע מנוכחותו של אותו אדם? האם את חוששת מקרבתו? האם את מעדיפה לא לשהות איתו לבד?  שימי לב, הגבול הוא אישי. גם אם קולגה שלך מרגישה נוח לחלוטין עם ההתנהגות הזו, אין הדבר אומר שאת אינך מוטרדת.

 

האם מתייחסים למיניות שלי מבלי שביקשתי?

בחוק הישראלי מוגדרים חמישה מעשים כהטרדה מינית: סחיטה באיומים, מעשים מגונים, הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, התייחסויות חוזרות בעלות אופי מיני לאחר שהובהר כי האדם אינו מעוניין בהן, וכן התייחסות מבזה או משפילה לאדם על רקע מיניותו או נטייתו המינית.

בעוד שסחיטה באיומים ומעשים מגונים קל יותר לזהות, האפשרויות האחרות הן חמקמקות יותר ולכן פעמים רבות הן נראות לנו אפורות או שאנחנו בכלל מדחיקים אותן וממשיכים הלאה. חשוב לזכור כי במרחב הציבורי לא אמורים להתייחס למיניות שלנו בניגוד לרצוננו.

 

האם הסברתי שזה לא נעים לי והתופעה ממשיכה?

אנשים שונים הם בעלי גבולות שונים והעדפות שונות. יכול להיות מצב שהערות שאני חוויתי כפוגעניות או לא ראויות, נאמרו באמת מתוך אי הבנה. מתי אנחנו יודעים שזה לא נכון, ושאכן מדובר בהטרדה? אם זה ממשיך למרות שהבענו התנגדות. אפשר וכדאי להתייעץ בנושא עם עו"ד הטרדות מיניות.

 

האם מתקיימים ביני ובינו יחסי מרות?

הטרדה מינית נפוצה מאוד במסגרת יחסי כפיפות, כגון בין עובד למעביד, בין מרצה לסטודנטית, בין רופא ופציינט. בסיטואציות כאלה ישנן התנהגויות שהן פשוט אסורות ואמירות שפשוט לא אמורים להגיד. במקרים כאלה, אגב, זו גם לא אחריות שלך להפסיק את זה – אלא האחריות של הצד החזק לא לנהוג כך. לצערנו, גם בשנת 2022, נשים וגברים עדיין חשים בושה ואשמה סביב הטרדה מינית שחוו. חשוב לזכור – אתם לא אשמים, ולא צריכים להתבייש.

אם אחד הסימנים שצוינו במאמר זה, או יותר, נראו לך מוכרים, יתכן בהחלט שאת חווה הטרדה מינית. במקרים אלה, מומלץ לא להישאר לבד, לספר לאדם קרוב על מנת לקבל תמיכה, וכמובן – לפנות לייעוץ משפטי אצל עו"ד הטרדות מיניות על מנת לבחון את הצעדים העומדים בפנייך.

הטרדה מינית

 

 

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא