חיפוש

מהן ההשפעות הבריאותיות של השתלת שיער ואיך מתמודדים איתן

התקרחות איננה תופעה תלוית גיל. זה יכול לקרות לכל אחד ובכל גיל.

אצל גברים, התקרחות עשויה להתרחש עקב שינויים הורמונליים.

כאשר מישהו סובל מהתקרחות הסימפטום הראשוני הוא שיער שצומח בהדרגה קצר עד שהוא לא צומח כלל.

השתלת שיער מתבצעת בדרך כלל על ידי העברת שיער מחלק בראש בו יש עדיין שיער חזק ובריא באופן יחסי לחלקים בהם השיער הפסיק לצמוח.

בפסקאות הקרובות נבחן מהן ההשפעות של השתלת שיער, מהם הסיכויים ומהם הסיכונים בביצוע פרוצדורה זו.

 

השתלת שיער – מה זה?

השתלת שיער מתבצעת כאמור על ידי העברת שיער בין חלקי הראש. ההשתלה מבוצעת בדרך כלל כאשר האזור בו מתבצע הטיפול מורדם ולכן אין תחושה באזור במהלך ביצוע הפרוצדורה. עם זאת, כידוע, לכל דבר בחיים יש מחיר מסוים. לכן, כאשר נכנסים לטיפול רפואי יש לקחת בחשבון את כל האפשרויות והתוצאות האפשריות שלו. כמובן, המחיר הוא לא רק במונחים כספיים. כאשר מדובר בביצוע פרוצדורה רפואית יש לקחת בחשבון מהם הסיכונים האפשריים לאחר הטיפול. כמובן, כל התופעות אותן נסקור הן בעלות סיכוי נמוך מאוד להתממשות. אף על פי כן, חייבים לקחת אותן בחשבון.

 

דימום

דימום הוא תופעת לוואי שכיחה באופן יחסי (כמובן, ביחס לסיכויים הכלליים הנמוכים מאוד). דימום קל הוא תופעת לוואי סבירה, כמו בכל פרוצדורה רפואית. בעוד שדימום קל הוא איננו מלחיץ ואין לתת לו משקל רב בהחלטה על ביצוע הטיפול, דימום מז'ורי יותר הוא איננו חיובי ויש להיות ערים להיווצרותו לאחר ביצוע הפרוצדורה.

 

זיהום בקרקפת

היות שמבצע הפרוצדורה מבצע טיפול בקרקפת עם אביזרים רפואיים שונים, וכמו בכל פרוצדורה הכרוכה באלמנטים רפואיים, זיהום הוא אחד מתופעות הלוואי השליליות האפשריות. עם זאת, הסיכוי להתממשות תופעת לוואי זו שואף לאפס.

 

גירודים

גירודים בקרקפת היא תופעת לוואי אפשרית נוספת. גירוד היא אחת מתופעות הלוואי שעשויות להציק אולם אין להם משמעות רפואית. כלומר, היא איננה אינדיקציה לבעיה רפואית בה יש לטפל. הסיכוי להתממשות תופעה זו הוא יחסית גבוה. עם זאת, עוצמת הגירוד עשויה להשתנות ממטופל למטופל. הגלדים שלאחר השתלת השיער הן גורם מרכזי בהיווצרות הגירודים. עם זאת, היות שטבעם של גלדים להגליד, הרי שהגירודים סביבם היא תופעת לוואי שצפויה לחלוף בתוך פרק זמן קצר יחסית. לכן, תופעה עשויה דרושה ביקור נוסף אצל הרופא רק אם היא נמשכת תקופה ארוכה.

 

סיכויים מול סיכונים

כמו כל דבר בחיים, לפני קבלת ההחלטה על השתלת שיער, צריך לשקול סיכונים מול סיכויים. מה הסיכוי שההליך יצליח וישפר את המראה כפי שאני מעוניין לעומת הסיכון בהתממשות תוצאת לוואי שלילית. כמו כן, יש לשקול מה המחיר של אותה תוצאת לוואי, או במילים אחרות – כמה סבל הוא יגרום לי.

איש ללא שיער

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
5 טיפים לבחירת מדרסים
5 טיפים לבחירת מדרסים

מדרסים הם אביזר חובה לספורטאים, לאנשים שעובדים בעבודה פיזית תובענית, או לאלה שפשוט מבלים שעות ארוכות על הרגליים. מדרסים שנבחרו בצורה נכונה מבטיחים מתן תמיכה

קרא עוד »