חיפוש

חרדה: גורמים, תסמינים ודרכי טיפול

החיים המודרניים מלווים בהרבה סטרס – העומס בעבודה, חיי המשפחה, קצב החיים המהיר, מיילים, טלפונים, המצב הביטחוני ועוד. כך, נוצר מצב שהחיים שלנו מלאים בלחץ ודאגה. נשאלת השאלה מתי הלחץ והדאגה מגיעים לרמה שהיא מעל הנורמה, ועולים לחרדה? ננסה לעשות לכם קצת סדר – להבין מה זה חרדה, מה התסמינים ומהם דרכי הטיפול.

 

על מה מדברים שאומרים חרדה

חרדה יכולה להיות מצב פסיכולוגי וגם פיזיולוגי. בחרדה, ישנה תחושה רבה של חוסר שקט בגוף, וכן גם מחשבות טורדניות על דברים רעים שהולכים לקרות. במחשבות הן בדרך כלל לא נשלטות, אם כי לפעמים יכולות המחשבות להגיע גם באופן מודע, אצל הסובלים מחרדה נוצר לחץ רב, תסכול וחוסר שקט תמידי. כך למשל, כל צלצול אינטרקום יכול לעורר פחד מוגבר. כתוצאה מהמחשבות הטורדניות הגוף מגיב בהתאם לאותה תחושת לחץ – נוצרות גם תופעות פיזיות רבות בינהן לחץ, קשיי נשימה כאבים בחזה ועוד.

התקף

 

מה ההבדל בין חרדה ל"סתם" פחד ולחץ?

ההבדל נמצא בקשר למציאות. כלומר, פחד הינו דבר אשר מתקיים כאשר יש סכנה ממשית ומיצאותית לנו או לקרובים שלנו. לעומת זאת, חרדה הינה לא דבר שבאופן תמידי מחוברת למתרחש במציאות ברגעי החרדה, אופציה נוספת הינה חוסר של פרופורציות בין הפחד עצמו לבין המתרחש. לכן, חרדה נתפסת כתגובה לגירוי או דבר כלשהו שאינו בשליטה, ובכך גורמת גם לחוסר אונים.

 

מה התסמינים של חרדה?

ישנם תסמינים פיזיים רבים שנובעים מעוררות של המערכת הסימפתטית(חלק שאחראי על FIGHT OR FLIGHT בגוף) ויכולים להתבטא בדרכים רבות: אי שקט ומתח רב, כאבים בבטן, בחזה, בראש, בחילה, דופק גבוה הזעת יתר ועוד שלל תסמינים.

התקף חרדה

חשוב להבחין בין תחושת חרדה שהתסמינים המרכזיים שלה הם כפי שתיארנו לעיל, התקפים כמו פאניקה או התקף חרדה. בהתקף חרדה חשים חרדה מוגברת ופחד והתקופות הפיזיולוגיות דומות למתוארות לעיל רק חזקות יותר ואף עלולות להיות משתקות – רצון עז ללכת לשירותים, חום גוף גבוה ופחד בלתי נשלט ממוות. בנוסף, אם היה התקף חרדה שגם התממש למטופל או למישהו כך זה גורם לחרדה זו לגדול ולצאת יותר מפרופורציות.

טיפולים שונים בחרדה

ישנם סוגים שונים של טיפול בחרדה. בין אם מדובר בטיפול רגשי – פסיכולוגי, טיפולים תרופתיים – כימיים, או לחלופין, שיטת טיפול נפוצה פחות, והיא טיפולים טבעיים. הרבה מהסובלים מחרדה מטופלים באופן תרופתי על ידי נטילת כדורים המפחיתים את רמת החרדה.

אולם, ניתן לטפל באופן טבעי ע"י צמחי מרפא לחרדה. באמצעות צמחי המרפא, ניתן להקטין גם כן את החרדה בלי צורך בטיפול כימי שישפיע על המוח שלנו. צמחי המרפא מרגיעים את תסמיני החרדה, ותופעות הלוואי נמנעות. אולם, לפני שאתם בוחרים דרך טיפול נדגיש שעליכם להתייעץ עם רופא לגבי טיפול המתאים לכם.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא