חיפוש

כיצד לנהוג נכון בחורף 7 טיפים שישמרו עליך יבש

אם חשבתם לשרוד את החורף הזה בלי לבצע כמה בדיקות והכנות לרכב שלכם, אנו ממליצים לכם שלא לעשות כך. נהיגה בטוחה בעונת החורף מצריכה היערכות מוקדמת וחשוב להתייחס לכך ברצינות, בעיקר כאשר מדובר בכבישים רטובים לאחר הגשם הראשון שמעטה של שמנוניות מכסה את אספלט הכביש.

האתגר בנהיגה בחורף לא קשור רק לתנאי מזג האוויר וראות לקויה אלא גם לליקויים ברכב עצמו שיש להקפיד ולבדוק אותם לפני בוא הגשם הראשון. על מנת להימנע ממצבים מסוכנים מצאנו עבורכם כמה עצות מצילות חיים שיכולות לעזור לכם ולכולנו.

 

בדיקת בטיחות לרכב בחינם

עד שהמדינה נותנת לכם משהו בחינם, לא תיקחו? הרלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) בשיתוף עם איגוד המוסכים יוצאים לפני תחילת עונת החורף במבצע מוגבל בזמן לבדיקות חינם לרכבים. בדיקת מערכות הרכב כוללות בדיקת צמיגים, בלמים, אורות, מגבים והיגוי.

הבדיקות נערכות בשיתוף איגוד המוסכים ומתקיימות במוסך הקרוב למקום מגוריכם לאחר תיאום בדיקת בטיחות שמתבצעת באתר איגוד המוסכים בכתובת iga.org.il. המבצע הנוכחי שמתקיים בעת כתיבת שורות אלו אמור להסתיים בתאריך 1.3.2020 שלאחריו לא ניתן יהיה לבצע בדיקת בטיחות לרכב בחינם אלא בתשלום.

כל רכב שעבר את הבדיקה לדוגמא קיה פיקנטו, יקבל את תווית התקינות הרשמית של המבצע שמעידה שהרכב תקין לנהיגת חורף ולמעשה מהווה אסמכתה לביצוע הבדיקה.

 

בדיקה לצמיגי הרכב

אם עברתם את בדיקת הבטיחות וגיליתם שאתם צריכים לטפל באחת הבעיות השכיחות והחשובות שראוי לטפל בה לפני בוא החורף והיא בעיה בטיחותית שנוצרת כתוצאה מצמיגים שחוקים, תצטרכו להחליף אותם במהירות בפאנצ'ריה הקרובה.

למה חשוב לעשות זאת? שאלה קצת מיותרת אבל נענה עליה בכל זאת, צמיגים שחוקים עלולים להוביל לאיבוד שליטה על הרכב ולהוות סכנת חיים ממשית עבור הנהג, עבור היושבים ברכב והנהגים הסובבים אותו.

עומק התעלות בצמיגים תקינים צריך להיות 2 מילימטרים לפחות. במידה ועומק התעלות שבצמיג נשחק חשוב למהר ולהחליף אותם, במיוחד בעונת החורף שבה שמנוניות על כביש רטוב עלולה לייצר מצב לסיכון חיים כאשר תעלות הניקוז שבצמיג לא יצליחו למנוע החלקה בכביש, במקרה הטוב הצמיגים "יצופו" על גבי הכביש ויגרמו למרחק בלימה ארוך יותר, לא יאפשרו נסיעה בקו ישר כאשר הכביש מוצף במים או כאשר אתם נוסעים בכביש מהיר בגשם. במקרה של אי טיפול והחלפת הצמיגים רוב הסיכויים שבנסיעה בעת ירידת גשם תבצעו תאונה עם הרכב שמולכם.

 

בדיקת תקינות מגבים

עונת הקיץ החמה בארץ משפיעה רבות על תקינות ואיכות המגבים ברכב. בסוף כל קיץ ובתחילת כל חורף רצוי ומומלץ לבדוק את איכות המגבים. פעמים רבות בעונת הקיץ, בשל החום הכבד, חומר הגומי במגבים נסדק או מתפורר, מה שגורם לאחר מכן לפעילות לא תקינה של מגבי הרכב בירידת הגשמים על גבי שמשת הרכב.

במידה ואתם נוסעים ברכב בעל מגבים לא תקינים, בהזדמנות הראשונה שבה יעבור רכב גדול ויתיז על שמשת הרכב שלכם מים משלוליות הכביש, אתם תתקשו לראות את הכביש והסיכוי להתנגשות עם הרכב שמולכם תהיה מציאותית מאוד.

בדיקה קבועה של מגבי הרכב בתחילת כל חורף והחלפתם במידת הצורך יכולה לחסוך לכם דאגות מיותרות והצלה מסכנת חיים.

 

התקנת מערכת למניעת תאונה

ברכבים חדשים מערכת זו כבר מותקנת כחלק מחיוב הרגולטור להתקנת מערכת קולית המזהירה מפני התקרבות מסוכנת לרכב לפניכם ומערכת לסטייה מנתיב. כל רכב חדש מחויב על פי חוק להצטייד במערכת מסוג זה.

במידה וברכביכם לא מותקנת מערכת למניעת תאונות ההמלצה שלנו היא להתקין מערכת מעין זו שיכולה לסייע רבות בעונת החורף בעת שראות הכביש לקויה והסכנה להתנגשות עם הרכב שלפניכם ממשית יותר.

 

בדיקת פנסי הרכב

מערכת יחידות התאורה ברכב היא אחת המערכות החשובות שיש. חוץ מהחובה בחוק לקיומה של תאורה תקינה על פי חוק, השימוש בפנסי הרכב מציל חיים בייחוד בעונת החורף שבה חלה חובה להדלקת אורות גם ביום.

בדיקת תאורת הרכב בעונת החורף צריכה לכלול לא רק את בדיקת הפנסים הראשיים אלא גם את פנסי הערפל משום שהשימוש בהם שכיח יותר בעונה זו.

מערכת התאורה ברכב לא כוללת רק את הפנסים הקדמיים אלא את כל יחידות התאורה ברכב הכוללות גם את פנס האיתות והערפל. אם יחידות התאורה ברכב שלכם תקינות תוכלו לנקות את כיסוי הפלסטיק מעליהם על מנת לגרום להם להאיר בצורה יעילה יותר.

 

בדיקת בלמים

אחד הרכיבים המשמעותיים ביותר שמשפיעים באופן ישיר על בטיחות הנהיגה ברכב בעונת החורף הם הבלמים. ללא קשר להמלצה זו, כיום, על פי חוק, נדרש אישור בלמים לרכב שגילו עולה על 15 שנים.

אישור בלמים לטסט נעשה לאחר בדיקת הבלמים ומקבל את אישורו ממשרד התחבורה על ידי מוסך מורשה מטעמה. חלק מהמוסכים מנפיקים לרכב אישור בלמים לטסט כחלק ממבחן רשות רישוי (נוהגים בגשם: להלן כמה טיפים של ווינט לנהיגה בטוחה).

 

בדיקת מערכת המיזוג

מערכת המיזוג ברכב נחשבת אולי לדבר שולי כאשר בוחנים את כלל המערכות שיש להקפיד על תקינותם בעונת החורף. למעשה מדובר באחת המערכות החשובות שיכולה להציל חיים או חלילה לגרום לתאונה עם הרכב שלפניכם.

אחד האמצעים החשובים שפועלים במערכת מיזוג הרכב היא הפעלת הפשרת האדים שפעולה תקינה שלה בעונת החורף קריטית לראיה תקינה מעבר לשמשת הרכב, הן לשמשה הקדמית והן לשמשות הצד הקדמיות.

אי פעולה של מערכת הפשרת האדים היא אחת הסיכונים המוחשיים ביותר שעלולים לגרום לתאונות בעונת החורף.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא