חיפוש

ילד עם צרכים מיוחדים? מה הזכויות שלכם והאם יש צורך בעזרה לקבלתן?

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בישראל זכאים לשורה ארוכה של זכויות והטבות, שמטרתן לסייע למשפחות אלה להתמודד עם אתגרים רבים שעולים על הפרק באופן טבעי.

זכויות כמו גמלה חודשית מביטוח לאומי, נקודות זיכוי במס הכנסה, הנחה בארנונה, הסעות למוסדות חינוך, טיפולים פרא רפואיים ללא עלות ועוד.

אך איך מקבלים את ההטבות הללו והאם כדאי לבקש עזרה?

 

לקבל עזרה בלי להרגיש אשמים

מחקרים מראים כי משפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים אשר יודעות כיצד לגייס עזרה מהסביבה ולהשתמש בה באופן יעיל, מצליחות להתמודד עם המצב בצורה הרבה יותר חיובית.

ההורים סובלים פחות ממתחים נפשיים, חרדה ודיכאון והם גם מצליחים לגייס מספיק סיוע, כדי להקל על עצמם במידה ניכרת.

יש בכך מן ההקלה, שכן כדי לממש את כל הזכוית המגיעות למשפחות אלה, יש לגייס לעיתים כוחות רבים. אז למה צריך עזרה במימוש הזכויות ואיך מקבלים אותה?

 

למה צריך עזרה במימוש זכויות?

העולם הוא (עדיין) לא מקום מושלם ולכן, כדי לממש חלק גדול מהזכויות המגיעות לילדים עם צרכים מיוחדים, יש להגיש בקשה, בליווי אישורים שונים, לעבור בדיקות רפואיות שונות ולפעמים צריך גם להתעקש, עד שמקבלים את מה שמגיע לפי חוק.

כל זה בנוסף על הקושי היומיומי איתו מתמודדים הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, כאשר הם צריכים להקדיש טיפול נוסף, תובעני וממושך לילד שלא מתפתח כרגיל.

לעיתים אין להם עזרה מקרובי משפחה ולכן המעמסה מוטלת לגמרי על כתפי ההורים.

מצב זה יכול להביא גם להתמודדות נפשית – רגשית לא פשוטה, אשר גם היא מעמיסה על ההתמודדות, לצד לוח זמנים צפוף, בין מטפלים, לבין בדיקות, לטיפולי פרא רפואה, מוסדות חינוך מיוחד נוסף על הצרכים השוטפים של שאר בני הבית.

 

איזה סוג של עזרה אפשר לקבל?

ילדים עם תסמונות נדירות לא תמיד מקבלים הכרה בבעיה הרפואית שלהם ולכן נזקקים לסיוע לצורך אבחנה נוספת וקבלת הזכויות השונות, שתפקידן להקל על המשפחה.

ארגונים שונים מספקים להורים הדרכה וסיוע כדי לתת להם את הכלים הנדרשים לעבור את הוועדות הללו בהצלחה ולקבל את הגמלאות והזכויות האחרות, המגיעות להם מכוח החוק.

כמו כן, ניתן לקבל סיוע בניהול מאבקים על קבלת שיבוץ למוסד חינוכי מתאים, שמסק לילד שירותים נחוצים רבים, היכולים לקדם אותו במישורים שונים.

ארגונים אלה יכולים לפנות ישירות לחברי כנסת כדי להפעיל מקור השפעה לצורך מתן הסיוע, או גופי תקשורת כדי להפעיל לחץ עם הגורם הרלוונטי ואף לקבל סיוע משפטי מטעם היועץ המשפטי של הארגון המסייע במקרים שונים.

 

לסיכום

גם אם אתם בתקופה קצת קשה, תמיד יש למי לפנות. ארגונים רבים נמצאים בשטח כדי לסייע לכם לקבל את מה שמגיע לכם. רוצים מידע נוסף? לחצו:  https://www.allrights.co.il

 

ילדה עם צרכים מיוחדים מבררת אחר הזכויות שלה - אילוסטרציה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
טיפולים אלטרנטיביים
3 טיפולים אלטרנטיביים שלא הכרתם

הטיפולים האלטרנטיביים נכנסו לחיים שלנו לפני כמה שנים וגרמו לרבים מאתנו להשאיר בצד את התרופות והפתרונות המערביים השונים. בתור מי שמתעניינים בנושא כבר תקופה, החלטנו

קרא עוד »