חיפוש

מי מוסמך לבצע בדיקת קשב וריכוז בקרב בני נוער

הבנתם לאחרונה שאולי גם הילד שלכם, כמו הרבה ילדים אחרים, סובל מבעיות של קשב וריכוז? מתלבטים מה יהיה נכון לעשות בנידון? אם כך, כדאי שתדעו את הדבר החשוב ביותר: מומלץ לאבחן ולהגיב כמה שיותר מהר, כי ככל שהעזרה תינתן בגיל צעיר יותר כך יהיה קל יותר לילד להתמודד עם הקשיים שמהם הוא סובל.

תלמידה

לעשות אבחון מקצועי – למה זה כל כך חשוב?

אין ספק שהצעד הראשון בכל מה שקשור להתמודדות עם בעיות של קשב וריכוז, הוא פשוט לאבחן את המצב. אם חשבתם לרגע שכל אדם שלמד פסיכולוגיה או שיש לו תואר בתחומים דומים יוכל לעשות את האבחון, כדאי שתדעו שזה לא מדויק. בפועל, כאשר מדברים על בדיקת קשב וריכוז ניתן לראות שרק אנשים שלמדו את התחום הזה ספציפית באמת מורשים לעשות בדיקות כאלה. יתרה מכך, אם אתם חושבים לעשות לילד אבחון ספציפי, כמו לדוגמא אבחון MOXO, הרי שהמאבחן צריך להיות מורשה לביצוע האבחון הספציפי הזה.

לאיזה מכון של אבחונים כדאי לכם לפנות?

ניתן לראות שבשנים האחרונות האפשרות של אבחון מוקסו היא המועדפת בישראל ובעולם כולו, שכן מדובר על אבחון יעיל ומדויק מאוד. האבחון מתבצע בעזרת מחשב, הוא לא לוקח יותר מעשרים דקות וכמעט כל מי שעשה אותו מעיד על כך שהוא אפילו מהנה. מה שכן, כדי לנתח את תוצאות האבחון צריך לא מעט ידע, הבנה ומקצועיות, ולכן יש טעם לבדוק לאיזה מכון אתם פונים. ראשית, כדאי לדעת שאבחונים כאלה אפשר לעשות רק במכונים שמורשים לכך ושנית, לא בכל אותם מכונים מורשים תקבלו בדיוק את אותו היחס. חשוב להבין שלא מדובר כאן רק על שלב האבחון, שכן מה שחשוב באמת זה להיות מסוגלים לנתח את התוצאות כמו שצריך וגם להחליט מה עושים בנידון וכיצד ניתן יהיה לעזור לילד, במידה והוא סובל מהפרעות קשב וריכוז. לכן כדאי יהיה לבדוק שאתם פונים אל מכון שבו לאנשי הצוות יש ניסיון רב, ולא מומלץ לדחות את העניין.

האם בתור ההורים יהיה לכם תפקיד בתהליך?

התשובה היא כמובן כן, כי אם יש משהו שכל ילד עם הפרעות קשב וריכוז צריך, זה תמיכה מההורים. לכן חשוב לא רק להתמודד עם העניין מבחינה פרקטית ולא רק לבחור עבור הילד את המכון הכי טוב שקיים, אלא גם כדאי יהיה להבין את החלק שלכם בכל התהליך. ילד שיראה שההורים שלו לוקחים חלק בתהליך, עוזרים לו להתמודד עם הקושי ותומכים בו לכל אורך הדרך הוא ילד שירגיש ביטחון והוא ילד שיצליח להתמודד טוב יותר עם המצב. לכן רצוי שתתגייסו גם אתם למשימה, כי בסופו של דבר, אם לילד שלכם יהיה טוב, גם אתם תרגישו נפלא.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא