חיפוש

מה היא סמכות של ועדה רפואית

רגע לפני שאתם מגישים תביעה נגד משרד הביטחון, האם אתם יודעים את כל מה שצריך לדעת בנושא?

האם ישבתם לפגישת ייעוץ עם עורך דין משרד הביטחון ובדקתם את הסיכויים להוביל כתב תביעה מנצח?

הנה כל המידע שצריך ב-2020:

אז, מה היא בעצם סמכות של ועדה רפואית? האם למעשה מתכוונים לכך, שהסמכות היא מעין סמכות שיפוטית? ועוד דבר, באילו מקרים בתי המשפט מתערבים בתביעות משפטיות? אין ספק, הובלת כתב תביעה נגד משרד הביטחון תמיד תהיה מורכבת, וזו הסיבה שצריך לשכור את שירותיו של עורך הדין הטוב ביותר שתוכלו למצוא.

 

כל מה שצריך לדעת על וועדות רפואיות משרד הביטחון

רגע לפני וועדה רפואית משרד הביטחון ותביעות משפטיות, אנחנו ממליצים לכם על פגישת ייעוץ. נסו שלא לרוץ כמו עיוורים אל בתי המשפט, שכן כל תביעה משפטית חייבת להיות מסודרת למשעי ועד הפרט הכי קטן. הגעתם לא מוכנים לוועדה הרפואית של משרד הביטחון? יש סיכוי שזה יעלה לכם בתביעה שלכם.

חשוב לדעת, התפקיד העיקרי של הוועדה הרפואית – להכריע בשאלה של הזכויות של האזרח. זאת, עושים בצמוד לקביעה של אחוזי נכות אצל האדם. הוועדות המרכזיות פועלות מתוך הסמכות הסטטוטורית. זאת, כחלק מהגוף שמהווה מעין גוף שיפוטי. לכן, הוועדה המרכזית תהיה תחת וכפופה לחוק. על הוועדה הרפואית להפעיל את שיקול הדעת המתבקש, זאת בזמן שהיא קובעת את ההחלטות שמוחלטות במהלכה.

 

עיקר תפקידי הוועדה הרפואית משרד הביטחון

על הוועדה הרפואית לשמור על העקרונות של צדק. בנוסף, הוועדה הרפואית חייבת לספק את הזכות של הטיעון עבור מי שצפוי להיות מושפע מההחלטות שלה. עוד משהו שחשוב לדעת לגבי וועדות רפואיות, ההחלטות של הוועדה הרפואית מתבססות על חוות הדעת של המומחים המקצועיים השונים.

באופן כללי, הוועדה הרפואית מבוססת על הימצאותו של רופא מומחה באיזשהו תחום רפואי, אך לא רק. בנוסף לרופא מומחה, וועדה רפואית גם בדרך כלל תכלול מזכיר או מזכירה, שתפקידם הוא לעדכן וליידע את התובע בזכויותיו. מעבר לכך, יהיה על המזכיר או המזכירה לתעד ולרשום את פרוטוקול הוועדה הרפואית.

 

מה עוד חשוב לדעת על ועדה רפואית משרד הביטחון?

עוד דבר שחשובה לדעת, גם ייתכנו מקרים כאלו ואחרים, שבהם אנשים עם מוגבלות מסוימת לא יצטרכו להתייצב בפני הוועדה הרפואית. במילים אחרות, אם אתם סובלים מבעיה רפואית אשר מגבילה את תנועתכם והניוד שלכם, ייתכן שכלל לא תצטרכו להגיע לוועדה הרפואית עצמה.

בכל מקרה שבו אתם מכוננים לוועדה רפואית, אנחנו ממליצים לכם על סיוע משפטי. בין אם מתכננים לתבוע את משרד הביטחון בגלל סיבה כזו או אחרת, בכל מקרה יהיה כדאי קודם כל לשבת לפגישת ייעוץ עם עורך דין משרד הביטחון. בהצלחה!

 

ספר חוקים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
סמל רפואי
איך להקים מרפאה

מרפאה, כשמה כן היא, הינה מקום שבו מתבצעת פעולה טיפולית כל שהיא, שהמטרה שלה לטפל או לרפא בעיות רפואיות קיימות. רופא, אובעל מקצוע אחר המקים

קרא עוד »
חלק עליון של הגוף
כיצד הגוף מרפא את עצמו?

בעידן שבו אנחנו חיים המועדות לרפואה משלימה הולכת וגדלה, ולכן הצהרות כמו "הגוף מרפא את עצמו" כבר אינן זרות כמו בעבר. עם זאת, האם עצרתם

קרא עוד »