חיפוש

כמה עולה להוציא פטור ממס הכנסה?

השאלה הנפוצה ביותר שנשאלים מומחים בתחום מס הכנסה נוגעת לעלויות של הוצאת הפטור. עובדה זו הגיעה לידינו לאחר שביקשנו לקבל מידע בנושא עבור מכר שלנו. לאחר שקיבלנו את התשובה המלאה, החלטנו לסכם אותה במדריך מקצועי ולהעלות את כל האינפורמציה לרשת, כדי לאפשר לכל המתעניינים להכיר בה מקרוב.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

אי אפשר לעסוק בעלויות של הוצאת הפטור המדובר, מבלי להציג בקצרה את המידע הבסיסי אודותיו. נסביר שמדובר בעצם בפעולה סוציאלית שננקטת על ידי מדינת ישראל. המטרה שלה פעולה זו היא להעניק פטור מלא מתשלום מס הכנסה על ההכנסות של האזרחים, כדי לסייע לאוכלוסיות שנמצאות בקשיים כלכליים מסיבות שונות. ראוי לציין שיש קריטריונים שקובעים את הזכאות לקבלת הפטור., כאשר הבולט שבהם הוא קבלת 90% נכות מצד המוסד לביטוח לאומי שתקף לחצי שנה לפחות.

מה זה פטור ממס הכנסה

 

זה הסכום שתצטרכו להכין לקבלת הפטור

מי מכם שרוצים לקבל פטור ממס הכנסה צריכים להכיר בתשלום האגרה שנדרש מצד המוסד לביטוח לאומי. שכן, זה מקיים ועדה רפואית שתבחן את המצב הרפואי שלכם. נכון לרגע כתיבת מילים אלה, האגרה עומדת על 600 ₪ והיא עשויה להשתנות מרגע לרגע. חשוב להדגיש שאזרחים רבים בוחרים לפנות לגורמים מקצועיים שילוו אותם בעת הוועדה ולאחריה. תרחיש שכזה צפוי להוביל לתשלום נוסף. במקרים מסוימים מדובר בשכר טרחה שנגזר מהאחוזים שניתנים בסופו של דבר.

 

טיפ חשוב: אל תעברו את ההליך לבדכם

סביר להניח שקראתם לא מעט מידע שנוגע להגשת הפטור באופן עצמאי. אם כך, כדאי שתדעו שמדובר בהליך שעשוי להיות מורכב. שכן, זה יצריך מכם איסוף של מסמכים שונים, מילוי של טפסים מורכבים ומסירתם לגורמים המתאימים. הטעות הכי קטנה שתבצעו בהליך זה עלולה להוביל לדחיית הבקשה שלכם. לכן, מומלץ שלא להגיש את הבקשה באופן עצמאי, אלא לפנות לחברה למימוש זכויות.

 

החשיבות בסיוע מצד חברה מקצועית

בשלב זה אתם יודעים שהעלות להוצאת הפטור המדובר מצריכה תשלום ל – 2 גורמים שונים, כאשר אחד מהם הוא הגורם המסייע שיעלה את הסיכויים לקבלת הפטור. אם אתם מתלבטים בשלב זה לגבי כדאיות התשלום לגורם זה, כדאי שתדעו שמומלץ לשים את המחשבות האלו בצד. שכן, חברה מקצועית תביא לייעול ההליך ותקצר באופן משמעותי את זמני ההמתנה. שכן, יש לה ניסיון רב בכל הנוגע לוועדות רפואיות והתנהלות אל מול משרדי מס הכנסה שעשויה להיות מורכבת עבור אזרחים חסרי ניסיון.

 

מילים אחרונות לסיום

העלות עבור הוצאת פטור מתשלום מס הכנסה צפויה לנוע סביב ה – 600 ₪. מי שיעדיפו להגיע לוועדה עם ליווי מקצועי מטעם גורמים חיצוניים, עשויים לשלם מעט יותר. שכן, ההליך כרוך בתשלום שעשוי להשתלם בסופו של דבר, משום שאלה יכוונו את המועמד ויעלו את סיכוייו לקבל את הפטור.

מה זה פטור ממס הכנסה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא