חיפוש

פרישה מוקדמת – מה חייבים לקחת בחשבון?

חלום מוכר של ישראלים רבים הוא החלום לצאת לפרישה מוקדמת ולהתחיל את תקופת הפנסיה מוקדם ככל האפשר. פרישה מוקדמת היא אומנם דבר נהדר אם עושים אותו נכון, אבל היא יכולה להיות גם החלטה לא נכונה, שגוררת איתה השלכות שליליות שונות. ריכזנו עבורכם 4 דברים שחייבים לקחת בחשבון לפני שמחליטים על יציאה לפנסיה מוקדמת. 

 

פרישה מוקדמת והוצאת כספי הפנסיה

חשוב לעשות את האבחנה בין שני מצבים שונים בתחום היציאה לפרישה. מי שיש לו מספיק נכסים בכדי לצאת לפרישה מוקדמת בלי לגעת בכספי הפנסיה שלו, יכול לבצע החלטה זאת בקלות רבה יחסית. מרבית הדברים שיש לקחת בחשבון ביציאה מוקדמת לפנסיה, קשורים להוצאה של קרן הפנסיה מוקדם יותר מהמתוכנן, במקרים שאין לפורש דרך להתקיים בכבוד בלי להשתמש בקרן זאת.

 

חישוב של המצב הכלכלי של משק הבית אחרי הפרישה

הדבר החשוב ביותר שיש לעשות לפני שמחליטים על היציאה לפנסיה, הוא חישוב של המצב הכלכלי של הפורש לאחר שיפרוש. גם אם מושכים את כספי הפנסיה מוקדם יותר מהצפוי, ההכנסה של מי שפורש מהעבודה יורדת ב-30% במקרה הטוב ביותר, ואף ביותר מכך במחלק מהמקרים.

יש לחשב את ההוצאות הצפויות במשק הבית בשנים שלאחר הפרישה ולראות האם ההכנסות הצפויות יספיקו לכיסוי מלא שלהן. פרישה מוקדמת מהעבודה גם מביאה איתה הוצאות חדשות כמו הפעלה של מתקני החשמל בבית לשעות ארוכות יותר, ותשלום על פעילויות שונות במהלך היום של האדם שלא עובד. לצורך סיוע בנושא ניתן לפנות אל עורכי דין פייפר כהן.

 

חישוב המס שיוטל על הפורש במקרה של פרישה מוקדמת

מי שפורש מהעבודה בגיל המתאים לכך, מקבל מהמדינה פטורים שונים ממס בנוגע לכספי הפנסיה שלו. משיכה של כספים אלה מוקדם יותר, גוררת לעיתים חובת מס על כסף זה. סכומים אלה יכולים להיות משמעותיים, ויש לחשב אותם לפני ההחלטה לפרוש.

 

בדיקה מעמיקה של הסכם העבודה של הפורש

בחלק מהסכמי העבודה שקיימים במשק, יש קנסות למי שפורש מוקדם יותר מהמתוכנן והטבות למי שנשאר עד לגיל הפרישה. חשוב לבדוק האם פרישה מוקדמת מהעבודה תגרור השלכות מסוג זה או אחר על הפורש לפני שמחליטים על פרישה מוקדמת. בכל מקרה של פרישה מוקדמת, יש לקבל כמובן את ההסכמה של מקום העבודה. פרישה מוקדמת בלי אישור של מקום העבודה תגרור בעיות שונות ומשונות, שעלולות להכביד על חייהם של הפורשים.

 

תכנון של חיי היום יום לאחר הפרישה

את הנקודה הזאת חייבים לקחת בחשבון גם מי שיש להם מספיק נכסים בכדי לפרוש בצורה מוקדמת מבלי להוציא את הכספים שנמצאים בקרן הפנסיה. לאחר שעוזבים את מקום העבודה הקבוע, מתפנה חלק משמעותי ביום, שאותו יש למלא בפעילויות שונות. יציאה לפנסיה יכולה להוביל למצב של בטלה ושעמום ששום דבר טוב לא יכול לצאת מהם. לכן חשוב לתכנן את שגרת היום עוד לפני הפרישה עצמה.

חוק פרישה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא