חיפוש

סגולותיו של הקנאביס הרפואי

השימוש בקנאביס רפואי הופך נפוץ בתחום הרפואה והמחקר המדעי בנושא מדווח כל העת על פריצות דרך חדשות בתחום. הדיון סביב נושא זה לעיתים הופך לסוער ואינטנסיבי במיוחד כאשר הסגולות הרפואית של הצמח משמשים בטיעונים להצדקת הלגליזציה של השימוש בקנאביס למטרות של פנאי והנאה גם מחוץ לתחום הרפואי. במאמר זה נדון בהיבטים הרפואיים בלבד ונציג את המענה הניתן לחולים במצבים שונים.

 

קנאביס נגד בחילות

אחד הסגולות של קנאביס הוא האופן שבו הוא מפחית ומונע בחילות. קנאביס רפואי משמש, בין היתר, כטיפול יעיל לבחילות בקרב מטופלים אונקולוגיים אשר סובלים מהתקפי בחילות והקאות כתוצאה מטיפולי הכימותרפיה. קנאביס רפואי ובעיקר ה-THC משפיע על קולטנים במעיים, במעברי העיכול ובמוקדי העצבים האחראים על התנעת התקפי הבחילה וההקאה וויסותם.

 

מענה לבעיות שינה

קנאביס רפואי הוכח כבעל סגולות ייחודיות הקשורות לשינה והפרעות שינה. מינון מותאם מאפשר לרבים שמתקשים לישון היטב בגלל מצב רפואי או נפשי לשמור על שינה רציפה לאורך זמן. הקנאביס הוכח כמסייע בשינה גם בקרב אנשים הסובלים מפוסט טראומה, מסיוטים ותעוקת שינה. במקרים רבים ניתן להחליף תרופות נוגדות חרדה וכדורי שינה בקנאביס רפואי.

 

מעורר תיאבון

היכולות של הקנאביס לעורר תיאבון מוכרת היטב והתופעה מוכרת בשם מאנצ' או מאנצ'יז. להתגברות התיאבון אחראי בעיקר החומר הפעיל THC אשר מעורר קולטני מוח אשר אחראים על חוש הטעם והריח. לסגולה מוכרת זו יתרונות רפואיים חשובים עבור חולים חסרי תיאבון למשל דמנטיים או חולי קרוהן. לטיפול בחוסר תיאבון יש ליטול קנאביס עם ריכוז THC גבוה.

 

טיפול בכאב כרוני

כאב כרוני הוא מצב בריאותי קשה המשפיע באופן דרמטי על חיי הסובלים במחלות כאב. מנגנון הכאב הוא מהחשובים בגוף האדם ותפקידו להתריע על כך שקיימת בעיה המחייבת מענה. כאב כרוני נגרם כאשר התרחש שיבוש במנגנון והוא מסיבות שונות בפעילות יתר. קנאביס רפואי הוכיח עצמו כמשכך כאבים יעיל ובעל תופעות לוואי פחותות משל תרופות קונבנציונליות לכאב כרוני.

 

טיפול באוטיזם

הספקטרום האוטיסטי כולל רצף של הפרעות התפתחותיות המשפיעות על התקשורת הבין אישית והכישורים חברתיים. לאוטיזם דרגות חומרה שונות ובמקרים חמורים לכלול התפרצויות ואלימות עצמית וכלפי הסביבה. קנאביס אינו תרופה לאוטיזם אך הוא יכול להועיל ולהקל על סימפטומים כמו חרדה, תוקפנות ונטייה לפגיעה עצמית ולהעלות את איכות החיים של המטופל.

ילדים ובוגרים עם אוטיזם אשר חווים התקפי זעם אלימים כלפי עצמם וסביבתם יכולים להיעזר בסגולותיו המרגיעות של הקנאביס ולהיעזר בטיפול זה, על מנת לשלוט בתנודות של מצבי הרוח ובכך להקל רבות על תפקודם הכללי. למידע נוסף לגבי קנאביס רפואי משלוחים ראו כאן.

 

סיכום סגולות הקנאביס

לסיכום הנושא, במאמר זה הצגנו מעט מהסגולות המוכחות של קנאביס רפואי. כפי שציינו לקנאביס יכולות להפחית בחילה, עידוד שינה רציפה, העלאת רמת התיאבון ואיזון מצב הרוח. הסגולות של הקנאביס מאפשרות להשתמש בו למגוון של מטרות טיפוליות שונות בקרב חולי סרטן, חולי קרוהן, חולי דמנציה, אוטיזם ואף הפסקת התקפים אפילפטיים.

ג'וינטים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כל היתרונות של שמן CBD
כל היתרונות של שמן CBD

לצמח הקנאביס יכולים להיות שימושים בתחום הרפואי והפרה – רפואי. השימושים הללו היו נעשים נפוצים אלא שלצמח ישנן גם השפעות פסיכו – אקטיביות שאנחנו לא

קרא עוד »