חיפוש

היסטוריית רפואת השיניים – כך הכל התחיל

האם יצא לכם לחשוב פעם (אולי בעת ביקור אצל רופא שיניים) – כיצד התחילה רפואת השיניים בעולם? מתי התחילו להשתמש בכלים ובמכשירים בהם משתמשים היום, ומה היה לפני כן? אם הנושא מסקרן אתכם, אנחנו כאן על מנת לענות לכם על מספר שאלות בנושא, ולנסות לבחון מאיפה הכל התחיל.

 

רפואת השיניים בעת העתיקה

אמנם אין בידינו תאריך מדויק שבו התחיל להתפתח תחום רפואת השיניים כפי שאנחנו מכירים אותו היום, אך התגלו ממצאים מדהימים בסלובניה אודות סתימת שיניים רפואית שנערכה לפני כ-6,500 שנים – כאשר הסתימה עצמה עשויה מדונג (חומר אותו מייצרות דבורים).

ממצאים נוספים התגלו בחפירות ארכיאולוגיות במצרים, בהן נראה שגם במצרים העתיקה (בסביבות המאה ה-25 לפני הספירה) עסקו ברפואת שיניים – נמצא שריד של לסת אנושית, בה קדחו חורים כאקט רפואי. בתקופה היסטורית שהגיעה לאחר מכן, תקופת יוון העתיקה, שיטת טיפול רווחת כנגד כאבי שיניים הייתה מתן משחות חריפות, שבסביבות המאה ה-13 לפני הספירה הומצאה הצבת דנטלית ואמצעי חיטוי וחבישה שונים.

 

התפתחות רפואת השיניים המודרנית

התפתחות רפואת השיניים המודרנית החלה בעיקר במאה ה-19, ובתחילת המאה ה-20 רפואת השיניים הפכה לתחום התמחות כירורגית נפרד מהרפואה הכללית. החל מתקופה זו החלו לפתח שיטות שונות לטיפול בבעיות שונות בשיניים ובחניכיים, לרבות החלפת שיניים במקרה של נפילה או עקירה של השן.

תחילה הכלים שהשתמשו בהם על מנת לבצע טיפולים היו פשוטים ויחסית פרימיטיביים, אך עם הזמן השתכלל התחום, הומצאו מכשירים שונים – ותחום רפואת השיניים התפתח לתתי תחומים רבים (כמו אורתודנטיה, ניתוחי חניכיים, רפואת הפה, שיקום הפה, כירורגיית פה ולסת ועוד).

 

אילו טיפולים תוכלו למצוא כיום אצל רופא השיניים?

עולם רפואת השיניים כיום הוא מפותח ומגוון, וכולל לא רק טיפולים לצרכים רפואיים דחופים (בעקבות מחלות שונות, דלקות חניכיים, חורים בשיניים ועוד) – אלא גם טיפולים אלקטיביים ואסתטיים, כמו הלבנת השיניים, ניקוין באופן יסודי ואף יישור השיניים.

בימינו ניתן להחליף את כל השיניים הטבעיות שלכם, במצב בו הן נשברו, נשחקו, במצב של ריקבון או בכל מצב אחר שדורש את החלפתן. ניתן לעשות זאת על ידי התאמת שיניים תותבות למבנה הפה והלסת שלכם, או על ידי שתלים דנטליים (במידה ומדובר במספר שיניים בודדות).

ניתן גם לבצע טיפולים של שיקום הפה על מנת להשיב את מצב הפה והחניכיים לתקינות במקרה הצורך, לצפות את השיניים בחומר מיוחד כאשר הן סדוקות או שבורות, ולבצע מגוון רחב של פעולות נוספות. למידע אודות כל הטיפולים אותם תוכלו לעבור אצל רופא השיניים, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט של ד"ר צוהר, בכתובת https://www.dr-tzohar.co.il.

דרך האתר תוכלו אף לתאם תור לרופא השיניים, על מנת לקבל ביקורת ראשונית ולהתרשמות ממצב בריאות הפה והחניכיים שלכם – ללא עלות!

רופאת שיניים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
האם כדאי לעשות ציפוי שיניים
האם כדאי לעשות ציפוי שיניים

ציפוי שיניים הוא מושג שנהיה נפוץ מאוד בשנים האחרונות. טיפולי שיניים נעשו פופולריים יותר ויותר בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, ועמם גם ציפוי השיניים שמותיר את השיניים

קרא עוד »