חיפוש

איך משפיעות הטסות רפואיות על בריאות הפצועים בשטח

לעיתים נפגעים תושבי הארץ שמצאו את עצמם מעורבים בתאונת דרכים בארץ זרה. נסיעה לטיול שהסתיימה בפציעה קשה. הם מוצאים את עצמם חסרי אונים וכואבים בארץ שהם אינם מכירים ומעוניינים לקבל טיפול  מתקדם בארץ. כמו כן גם פצועים שנפצעו במהלך טיול או תאונת דרכים בארץ ואין מענה לפגיעה שלהם בבית החולים הקרוב למקום הפגיעה. הדרך הטובה ביותר להעביר אותם היא באמצעות הטסה רפואית ב מאמר זה נדבר על איך משפיעות הטסות רפואיות על בריאות הפצועים בשטח תוך כדי הסבר על מהי הטסה רפואית

 

הטסה רפואית

הטסה רפואית היא הדרך הקלה ביותר להעברת פצוע או חולה ממדינה למדינה. במסגרת ההטסה מוטס החולה על ידי מטוס המצויד בכל הציוד הדרוש על מנת לטפל בחולה בוודאי יותר מהשירות הרפואי שיוענק לו במדינה בה הוא נמצא.

 

הכירו את שת הדרכים העיקריות להטסה

  • מטוס אמבולנס- מטוס זה הוא מטוס פרטי שבו שוכב רק על הפצוע לבדו. המטוס הזה מצויד במיטב הציוד החדשני והאיכותי ביותר וכן בצוות מיוחד הם אחראים להעניק לו טיפול עד ההגעה אל היעד.
  • הטסה במטוס נוסעים- ניתן להטיס את החולה או הפצוע במטוס נוסעים רגיל. מטוס  זה מתאים את עצמו למטופל כמו כן הוא גם מפנה בעבורו מחלקה בה הוא שוכב עם צוות רפואי המותאם למצבו.

כך משפיעות הטסות רפואיות על בריאות הפצועים בשטח

 

מניעת מוות מיותר

בעבר לפני שהיו קיימות הטסות אלו והיה צורך להעביר פצועים או חולים ממקום למקום חולים שהיה ניתן להציל אותם היו מתים כי לא היה מוגש להם הטיפול המתאים. כיום הטסות רפואיות מצוידות במיטב המכשור הרפואי כמו בית חולים קטן בשטח ומסוגלות לטפל גם בפצועים הקשים ביותר.

 

רופאים מומחים

הצוות שנמצא בהטסות רפואיות הם רופאים המתמחים בפציעות שונות שמהם סבלים המטופלים כך שבעזרת הציוד והמכשור הנמצאים בתוך המטוס, הם יכולים להעניק טיפול מציל חיים מבלי צורך לחכות עד להגעה לבית החולים.

 

צוות מלא

הצוות בהטסות ברפואיות הוא צוות כמו בחדר ניתוח אחות המשגיחה על ממדי המטופל, רופא המטפל בו בציוד ייעודי המותאם למצבו ורופאים מומחים המתמחים בדרגת הפציעה שלו. כל אלו גורמים לכך כי פצועים שהיו יכולים למות ללא טיפול מציל חיים הניתן בהטסות הרפואיות עצמן עד ההגעה אל בית החולים למשך טיפול מקיף יותר כמו כן ישנו גם שיפור של המצב הרפואי של המטופל על ידי כך שהוא דואג לטפל בו בצורה נאותה.

 

לסיכום:

מאמר זה מדבר על הטסות רפואיות וההשפעה שלהן על בריאת הפצועים בשטח הטסות אלו מתבצעות בחירום עם צוות מלא, ציוד מותאם אישית למצב המטופל ומצליחים לייצב ולשפר את מצב המטופל עד ההגעה אל בית החולים.

טיסה רפואית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא