חיפוש

האם אפשר לקבל הקלות במיסים?

קיים הבדל בין הקלות במס הכנסה, אשר יכולות להתקבל מסיבות שונות, לבין פטור מלא ממס הכנסה. לכל אחד מהמם יש קריטריונים שונים וזכאות שונה. מה ההבדל בין הקלות מס לבין פטור מלא ממס, מי זכאי למה? והאם יש צורך לקחת חברה שתעזור ותלווה את התהליך? כל מה שחשוב לדעת בכתבה שלפניכם.

מס הכנסה שווה אלפי שקלים בחודש

מס הכנסה, סכום שכל תושב במדינת ישראל חייב לשלם. מדובר על סכום משתנה בהתאם לגובה ההכנסות. בנוסף לגובה ההכנסה. פטור ממס הכנסה, יכול לחסוך אלפי שקלים בחודש ובמידה ואתם עונים על הקריטריונים, בהחלט שווה לבדוק זכאות לפטור.

הקלות במס פטור ממס וההבדל בין השניים

הקלות במס ניתנות לאזרחים שונים בישראל, בגלל סיבות שונות. ייתכן כי אותו אזרח גר במקום המוגדר כפריפרייה, לכן המדינה מעודדת התיישבות באמצעות זכויות שונות, בניהן הקלות במס הכנסה וכם הקלות בתשלומי משכנתא לדוגמא.

דרך נוספת לקבלת הקלות במס הכנסה, היא קבלת נקודות זכות עבור ילדים. בנוסף לכך גם סטודנטים בסיום התואר שלהם וגם חיילים משוחררים זכאים להקלות מס.

לעומת זאת, פטור ממס הכנסה, לא מגיע לכל אחד. מי שזכאי לפטור מלא ממס הכנסה הוא מי שנפצע חס וחלילה בתאונה, או חלה במחלה וסך הנכויות שלו עולה על 90%.

 

ייעוץ, ליווי וסבלנות הם מפתח לקבל זכאות

תהליך קבלת הפטור, יכול להיות ערוך ולכלול בתוכו, טפסים בירוקרטיה והרבה סבלנות. על מנת להפוך את התהליך ליעיל, מומלץ לקחת חברה המתמחה בקבלת פטור ממס הכנסה, כמו לדוגמא חברת "בשביל הזכויות" הבעלת נסיון מעל 20 שנים בתחום.

 

ממה מורכב התהליך?

בשביל הזכויות" פישטו את התהליך ל-3 שלבים פשוטים:

 

שלב 1| שיחה טלפונית

במהלך השיחה נעשה היכרות ראשונית עם המקרה, נבין לעומק מה הבעיה הרפואית בגינה אנו מבקשים את הפטור והאם באמת יש פוטנציאל לזכאות.

 

שלב 2 | פגישה פיזית

לאחר שזיהינו את הפוטנציאל לזכאות, זה הזמן לגבש תיק רפואי הכולל בתוכו את כלל המסמכים הנדרשים.

 

שלב 3 | ועדה רפואית

השלב השלישי והאחרון הוא לגשת לועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי ושם להציג את כלל המסמכים והתיק הרפואי המציג מדוע מגיעה לכם הזכאות.

מומלץ להגיש את המסמכים עד לחודש דצמבר, זאת על מנת לקבל את הפטור כבר לשנת המס הבאה. לא הפסקתם? לא נורא, ניתן לקבל את ההחזר גם רטרואקטיבית עד 7 שנים.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה יכול לחסוך אלפי שקלים בחודש. הפטור מגיע למי שנפגע בתאונה, או לחלופין חלה במחלה אשר מפריע לתפקודו וסל כלל הנכויות עולה על 90%. חברת "בשביל הזכויות" המתמחה כבר מעל 20 שנים בליווי להשגת פטור ממס הכנסה, כאן כדי ללוות אתכם בכל התהליך וב-3 שלבים פשוטים. בהצלחה!

הקלות מס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא