חיפוש

השפעת הפטור ממס הכנסה על היציבות הפיננסית של אנשים עם מוגבלות בישראל

מצבם הכלכלי של רבים מאזרחי ישראל לא ממש טוב. הרבה אנשים עוד לא התאוששו מהמכה של משבר הקורונה, ועכשיו הגיעו עליות המחירים בכל התחומים. כרגע לא נראה שיש ירידת מחירים באופק, ויש צורך להדק את החגורה. מי שהכי סובל מהמצב הזה, ויכול להגיע ממש לקריסה כלכלית, אלו אנשים עם מוגבלות פיזית כזו או אחרת.

מדובר על קבוצת אוכלוסייה שמצד אחד לא מסוגלת לעבוד במשרה מלאה ולהרוויח משכורת גבוהה בגלל המצב הפיזי שלה, אך מצד שני זקוקה לטיפולים רבים שעולים לא מעט כסף.

 

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה הוא הטבה שמדינת ישראל מעניקה ליחידים שסובלים מבעיות בריאותיות או ממגבלות פיזיות שונות. מדובר על הטבה כלכלית משמעותית מאוד, מכיוון שמס הכנסה הוא אחד המיסים המכבידים ביותר על הכיס של אזרחי ישראל. כל אזרח ישראלי שעובד חייב לשלם מס הכנסה, ולמרות שככל שהמשכורת קטנה יותר צריך לשלם פחות מס הכנסה, עדיין מדובר על סכום לא מבוטל שיורד לנו מהמשכורת בכל חודש.

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה?

חשוב לדעת שמה שמגדיר את הזכאות לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה הם אחוזי הנכות של האדם, ולא מחלה ספציפית או בעיה רפואית מסוימת. על פי פקודת מס הכנסה, אדם שנקבעו לו 100 אחוזי נכות, או שנקבעו לו 90 אחוזי נכות בשקלול מיוחד זכאי לקבל פטור אוטומטי מתשלום של מס הכנסה. גם מי שלא עומד בקריטריון הזה יכול להגיש ערעור לוועדת הערעורים ולנסות לקבל את הפטור המבוקש.

השפעת הפטור ממס הכנסה על היציבות הפיננסית של בעלי מוגבלויות

אין צורך להסביר כמה הפטור מתשלום מס הכנסה הוא משמעותי. מדובר על סכום כסף לא קטן (הסכום המדויק תלוי במשכורת של האדם) שבמקום לעבור למדינה נשאר בחשבון הבנק של האדם. כך הוא יכול להרשות לעצמו עוד טיפול, עוד שעה עם מטפל, או סתם לקנות מצרכי מזון במכולת בלי חשש.

מי שמסוגל גם לנצל את הפטור ולהתחיל לחסוך מעט כסף ישפר עוד יותר את מצבו הפיננסי של האדם שסובל ממוגבלות. כדי לסבר את האוזן, נוכל לספר לכם שסך הפטור יכול להגיע ל- 600,000 ₪ בשנה על הכנסות מעבודה, ול- 70,000 ₪ על הכנסות שאינן מעבודה.

 

איך מקבלים את הפטור בפועל?

כפי שהסברנו, מי שזכאי לפטור מקבל אותו באופן אוטומטי. מי שאינו עומד בתבחינים צריך להגיש טופס ייעודי עם אישורים רפואיים ומסמכים רלוונטיים ולהגיע לוועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שלו. אם אתם נרתעים מהעניין וחוששים מהתהליכים הבירוקרטיים חשוב שתדעו שישנן חברות שמציעות ליווי צמוד לאורך התהליך, ומסייעות לזרז אותו ולסיים אותו באופן מוצלח.

 

סיכום

פטור ממס הכנסה הוא הטבה משמעותית ביותר שמסייע מאוד ליציבות הפיננסית של בעלי מוגבלויות.

השפעת הפטור ממס הכנסה על היציבות הפיננסית של אנשים עם מוגבלות בישראל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא