חיפוש

ועדה רפואית עקב תאונת עבודה – מדריך

תאונת עבודה היא אחד הדברים הכי פחות נעימים שעלולים לקרות לבן אדם. עם זאת, לצערנו אנשים רבים חוו תאונת עבודה. אפילו אנשים שלא עובדים בעבודה שנחשבת למסוכנת,  עלולים להיפגע כתוצאה מתאונת עבודה.

אם נפגעתם בתאונת עבודה, אתם קרוב לוודאי תעמדו בפני וועדה רפואית שתבחן את האירוע ואת מצבכם. חשוב מאוד שלפני שתגיעו למעמד הבירור עם הוועדה הרפואית, תדעו היטב את כל הזכויות שלכם בתור נפגעי תאונת עבודה ובעיקר תדעו כיצד ניתן לממש אותן במלואן.

 

עזרה משפטית

חשוב מאוד שאם אתם עומדים בפני ועדה רפואית עקב תאונת עבודה שחוויתם, תהיה לכם עזרה וייעוץ משפטי. מדובר על מסמכים רבים ובעלי אינטרסים רבים. על כן, כדי לוודא שתקבלו את כל הזכויות שלכם, כדאי מאוד לפנות לקבלת עזרה משפטית, בכתובת https://fclaw.co.il כדי לוודא שתזכו לכל הזכויות הראויות לכם לפי החוק.

 

זכות לטיפול רפואי ראשוני

אם נפגעתם בתאונת עבודה, יש לכם זכות לקבל טיפול רפואי ראשוני. הטיפול יכול להיות מוענק על ידי מגוון גורמים. אם אתם עובדים במקום שבו יש נוכחות עובדי רפואה, כמו חובשים, פרמדיקים או רופאים, עליהם להעניק לכם טיפול ראשוני בעת האירוע. בכל מקרה, באחריות קופת החולים לספק לכם עזרה ראשונה, גם אם באירוע נזקקתם לפינוי באמבולנס ו/או הייתם צריכים להגיע לחדר מיון.

 

קבלת פיצויים ראשוניים

אדם שנפגע בתאונת עבודה, זכאי על פי חוק לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. מדובר על תשלום פיצויים לתקופה של עד 90 הימים הראשונים מיום הפגיעה במקום העבודה. בכל מקרה, דמי הפגיעה אמורים להיות משולמים בעבור הזמן שבו העובד נעדר ממקום העבודה שלו עקב תאונת העבודה.

לעיתים קרובות יהיה מדובר על פרק זמן קצר יותר או ארוך יותר מ90 ימים, על כן כל אירוע צריך להיבחן לפרטיו אל מול הביטוח הלאומי. בכל מקרה של תקשורת עם הביטוח הלאומי לצורך קבלת פיצויים, חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין ולהיות עמו בקשר. עורך הדין ידאג שתקבלו את דמי הפגיעה שמגיעים לכם על פי חוק.

 

קצבה או מענק נכות

ייתכן כי לאדם שעבר ועדה רפואית עקב תאונת עבודה נקבע אחוז מסוים של נכות. אחוז הנכות משפיע על השאלה האם אותו אדם יקבל קצבה או מענק נכות. הועדה הרפואית היא זאת שקובעת את אחוז הנכות של העובד הנפגע. הנכות יכולה להיות זמנית, וכך גם אחוז הנכות יהיה זמני ויעודכן בהתאם לשיפור במצבו הבריאותי של העובד.

לעומת זאת, במקרים של פגיעה קשה יותר הנכות עלולה להיות קבועה, והחל מדרגת נכות מסוימת יהיה זכאי העובד לקבלת פיצויים באופן קבוע. חשוב לוודא את כל הפרטים הללו בהקשר לאירוע הספציפי, כי גם אם הם נראים קטנים, יש להם השפעה גדולה.

ועדה רפואית עקב תאונת עבודה – מדריך

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא