חיפוש

כיצד עושים השתלת שיניים?

כשאנחנו צעירים, והגוף שלנו יודע להתמודד ביעילות גבוהה יותר עם התנהגויות לא בריאות שלנו, אנחנו נוטים להזניח במידת מה את בריאות הפה שלנו. הנטייה הזו עשויה "להתנקם" בנו בגילאים מתקדמים יותר – אז אנו נזקקים לניתוחים, טיפולים והשתלות בחלל הפה.

כיום ההשתלת השיניים הממוצעת מתבצעת במרפאת שיניים רגילה, אך במקרים מסוימים יש צורך בניתוח של ממש בבית חולים. מאחר ועיסוק בבריאות השיניים ופגישה עם רופא השיניים יוצרת רתיעה אצל לא מעט מטופלים, מומלץ לקרוא מעט על התהליך לפני ביצועו – ממש כפי שאתם עושים כעת. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כיצד מתבצעת השתלת שיניים, ועוד מידע רב וחשוב בנושא.

 

דברים שחשוב לדעת לפני השתלת שיניים

קודם כל, חשוב שתדעו שרק רופא שיניים שעבר התמחות במחלות חניכיים, כירורגיית פה ולסת, או השתלמות מיוחדת בהליך של השתלות שיניים – יכול לבצע השתלות שיניים. בנוסף, חשוב לדעת שלא תמיד הפה של המטופל יהיה במצב שמאפשר לבצע השתלת שיניים. לעיתים יש צורך בטיפולים מקדימים על מנת "להכין את השטח" לטיפול.

הליך ההשתלה עצמו מורכב משני שלבים עיקריים. בעבר התהליך היה מורכב משלושה שלבים שהיו מתבצעים בנפרד, בהפרש של מספר חודשים בין שלב אחד לשני. כיום, ניתן לבצע את כל ההליך ביום אחד, והוא לוקח בסך הכל מספר שעות.

דברים שחשוב לדעת לפני השתלת שיניים

השתלת שיניים – קיבוע השתל בחניכיים

הליך השתלת השיניים מתחיל מהחדרת השתל ללסת. השתל הוא למעשה מעין "בסיס" מתכתי שמזכיר בצורתו בורג. מן הסתם, חשוב שהשתל יכנס כולו לתוך החניכיים, ושקצהו לא יתבלט לתוך חלל הפה. החדרת השתל יוצרת פצע לא קטן בחניכיים, ולכן לפני שרופא השיניים ימשיך בהליך – הוא יהיה חייב לסגור את הפצע.

השתלת שיניים – קיבוע השתל בחניכיים

שילוב השיניים התותבות במארג האורגני של הפה

לאחר שהפצע בחניכיים טופל, ניתן להתקין את השן (או השיניים) התותבות על גבי השתל. השיניים יכולות להיות עשויות ממגוון חומרים, וחשוב להתייעץ עם רופא השיניים שלכם לגבי זהות החומר שהכי מתאים לצרכים שלכם. את השן ייצרו באופן אישי עבורכם במעבדה מיוחדת עוד לפני הניתוח עצמו, על מנת לאפשר את קיומו הרציף והמהיר של ההליך.

שימו לב שאף על פי שבמרפאת השיניים ובמעבדה יעשו כל מה שהם יכולים על מנת שהשן התותבת תתאים לכם באופן מושלם – ייתכן והשן לא תתאים לגמרי למארג האורגני של הפה שלכם. במקרה כזה, תצטרכו לחזור למרפאה לביצוע תיקונים ושיפוצים בשן התותבת.

 

סיכום

לסיכום, כיום מרבית ניתוחי השתלות השיניים מתבצעים ם בניתוח אחד בלבד. במסגרת הניתוח השתלים מושתלים בלסת שלכם, ולאחר מכן – יורכבו הכתרים או השיניים התותבות על גבי השתלים. זכרו שניתוח השתלת שיניים יכול להתבצע אך ורק על ידי רופא שיניים שהוסמך לכך. השתלת שיניים הינה הליך מורכב ועדין, ולכן חשוב להיוועץ ברופא שיניים אשר עבר התמחות בתחום לפני תחילתו.

כיצד עושים השתלת שיניים?

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא