חיפוש

פטור ממס הכנסה – כל התשובות במקום אחד

אם תחשבו לעצמכם כמה כסף "בזבזתם" על תשלום מס למדינה, מן הסתם תגלו שלא מעט. אחד המיסים העיקריים שגורמים לשחיקה בהכנסה הוא מס הכנסה. למרות זאת, המדינה מאפשרת פטור מהמס הזה בתנאים שונים. יש לכם שאלות על פטור ממס הכנסה? כל התשובות במקום אחד לפניכם. 

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

השאלה הבוערת מכולן כמובן, היא מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה. לפי החוק בישראל, רק אנשים בעלי לקויות משמעותיות יכולים לקבל פטור ממס הכנסה. בישראל, אדם שנקבעו לו 90% נכות או יותר מכך, עקב לקות מסוימת, יכול לקבל פטור ממס הכנסה. זה לא משנה ממה הלקות נגרמת. היא יכולה להיגרם בתאונה, בפגיעה כלשהי ואפילו כתוצאה מהחמרה של מחלה.

פטור ממס הכנסה

מה הפטור נותן בפועל?

בפועל, הפטור מאפשר למי שמקבל אותו לא לשלם מס הכנסה כלל. פטור ממס הכנסה רלוונטי על כל סוגי ההכנסה. הפטור רלוונטי גם לשכירים וגם לעצמאים, גם לכאלו שיש להם הכנסה מיגיעה אישית וגם לכאלו שההכנסה שלהם אינה מיגיעה אישית. ישנם תנאים שונים בפטור שעשויים להשתנות בהתאם למצב כלכלי או בריאותי של מקבל הפטור.

 

מה עושים כאשר ישנן כמה לקויות למבקש הפטור?

במקרים רבים, מגיש הבקשה, כלומר האדם בעל הנכות שמעוניין לקבל את הפטור, סובל ממספר לקויות. במקרה הזה, יש לחשב את אחוזי הנכות בנפרד עבור כל לקות, ולאחר מכן לחבר את המספרים. אם זה יוצר למבקש הבקשה יותר מ-90% נכות, ובהינתן שיש לו לקות עם 40% נכות או יותר מכך, הוא יהיה זכאי לקבל פטור ממס הכנסה לפי מה שקובע החוק.

 

מי קובע את אחוזי הנכות?

מי שאחראית לקבוע את אחוזי הנכות היא וועדה רפואית של הביטוח הלאומי. בוועדה הזאת יושב לפחות רופא אחד, שהוא יושב ראש הוועדה, וכן מזכיר או מזכירה. בוועדה תיבחן הלקות של מגיש הבקשה מבחינה רפואית, ולאחריה יוחלט על אחוזי נכות מסוימים.

פטור ממס הכנסה

מי מוסמך לאשר פטור ממס הכנסה?

למרות שבפועל האישור מתבצע בוועדה הרפואית, שכן כל עוד נקבעו אחוזי נכות כי שמצוין בחוק אין מקום לשיקול דעת, רשות המיסים היא זאת שמוסמכת לאשר פטור ממס הכנסה. לכן, יש לשלוח בקשה ייעודית לקבלת הפטור ולא לחכות שהוא יגיע סתם ככה.

 

האם ניתן לקבל ייצוג בוועדה הרפואית?

כן. בישראל, החוק מאפשר לכל מי שרוצה להיות מיוצג בוועדה רפואית לקבל ליווי. לרוב, הליווי המומלץ הוא של איש מקצוע, עורך דין בדרך כלל. עורך דין יכול להכין אתכם גם לפני הוועדה, כדי שתגיעו מוכנים.

 

האם הפטור ניתן לפרק זמן קבוע?

הפטור יכול להינתן לפרק זמן קבוע, אך גם לפרק זמן קצוב. הדבר תלוי במצב הבריאותי של מגיש הבקשה. אם מגיש הבקשה הוא בעל נכות קבועה, שלא יכולה להחלים, הוא יקבל פטור קבוע.

פטור ממס הכנסה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא