חיפוש

מדיניות וחקיקה: המצב הנוכחי של קנאביס רפואי בישראל

בשנים האחרונות עולם הרפואה הולך ומקבל לתוכו את השימוש בקנאביס רפואי. בתהליך הזה, שימוש בקנאביס למטרות רפואיות הופך לחוקי, והשימושים החוקיים מתרחבים לפי הגדרות החוק. מעבר לשימושים הרפואיים, בעולם כולו יש התקדמות לכיוון של לגליזציה של צריכת קנאביס, וגם בישראל נעשים צעדים ראשונים בכיוון. במאמר הקרוב נסקור את המצב הנוכחי של הקנאביס הרפואי בישראל.

 

קנאביס רפואי

קנאביס רפואי הוא תרופה שניתן לצרוך בצורות שונות – שמן, אידוי ועישון. מדובר על מיצוי של החומרים הפעילים בצמח הקנאביס – THC, CBD, וCBN. לכל אחד מהחומרים האלה השפעות מעט שונות, והריכוז שלהם במוצר קובע את השימוש הנכון ביותר שלו אצל המטופל. לדוגמה, אצל מטופלים פוסט טראומטיים, רכיב הTHC יהיה גבוה יותר, בעוד אצל מטופלי כאב רכיב הCBD יהיה גבוה יותר.

כאשר מדובר בקנאביס רפואי חוקי, הוא מיוצר על ידי יצרנים מקומיים מקצועיים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות, שדואג שהריכוזים של החומרים הפעילים יהיו מדויקים, ושלא ייעשה שימוש בחומרי הדברה מסוכנים. הקנאביס הרפואי נכנס יותר ויותר לרפואה המיינסטרימית כתרופה וטיפול לכל דבר, ועל כן הוא חוקי לחלוטין לבעלי רישיון שימוש.

קנאביס רפואי

איך משיגים רישיון לקנאביס רפואי?

משרד הבריאות הגדיר מספר רופאים שיש להם את הסמכות לתת רישיון לקנאביס רפואי. אלו רופאים ממגוון תחומים, ורשימה מלאה שלהם ניתן למצוא באינטרנט. מול רופאים אלה מתבצע תהליך של אבחון ובדיקה. כאשר הרופא משתכנע שקנאביס רפואי הוא הטיפול הנכון ביותר למטופל, הוא יעניק רישיון חוקי לרכישת קנאביס רפואי.

את הקנאביס הרפואי רוכשים בבתי מרקחת מפוקחים על ידי משרד הבריאות וגם רשימה שלהם ניתן למצוא ברשת. לבתי המרקחת הרשמיים שירותים שונים למטופלים כמו גרין פארמה – קנאביס רפואי עד הבית. התהליך מתחיל מול הרופא האישי, בדיקת דרכי טיפול שונות עם חלופות לקנאביס ווידוא שזאת דרך הטיפול הנכונה ביותר. הרישיון ניתן לשנה ויש לחדשו בכל שנה.

 

לגליזציה ואי הפללה בשימוש עצמי

לפני כשנה נכנסו תקנות חדשות לגבי שימוש לא רפואי בקנאביס, והן קובעות שאדם אשר משתמש בקנאביס לשימוש עצמי עד 15 גרם, לא יופלל ורק יידרש לתשלום קנס בסך 500 ש"ח. אם ייתפס בשימוש במקום ציבורי – הקנס יהיה 1000 ₪. גם בעלי רישיון שימוש חוקי בקנאביס לא רשאים להשתמש בו במקום ציבורי.

התקנות האלה לא תקפות לחיילים ולקטינים. הקנסות אינם תלויים במקרים קודמים, כלומר בכל פעם שנתפס אדם על שימוש עצמי, הקנס יהיה באותו הגובה וללא הפללה. התקנות האלה הן צעד לקראת לגליזציה של השימוש בקנאביס כמו שקורה במדינות רבות ברחבי העולם.

 

סיכום

קנאביס רפואי הופך לתרופה נפוצה יותר ויותר לטיפול בבעיות שונות, טראומה נפשית, כאב פיזי, חוסר שינה ועוד. שימושים אלה חוקיים לחלוטין כאשר יש למטופל רישיון שימוש בקנאביס רפואי שהנפיק רופא מוסמך. החקיקה בישראל מתקדמת לקראת לגליזציה ואי הפללה של כל משתמשי הקנאביס, אך כאשר מדובר בקנאביס למטרות רפואיות כבר כיום ניתן לעשות שימוש חוקי ולרכוש מוצרי קנאביס מפוקחים על ידי משרד הבריאות.

קנאביס רפואי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
5 טיפים לבחירת מדרסים
5 טיפים לבחירת מדרסים

מדרסים הם אביזר חובה לספורטאים, לאנשים שעובדים בעבודה פיזית תובענית, או לאלה שפשוט מבלים שעות ארוכות על הרגליים. מדרסים שנבחרו בצורה נכונה מבטיחים מתן תמיכה

קרא עוד »