חיפוש

מרכיבים שיש להימנע מהם בקוסמטיקה: זיהוי חומרים מזיקים

תעשיית הקוסמטיקה מוצפת במוצרים רבים ומגוונים המבטיחים לנו עור יפה, בריא וחיוני. יחד עם זאת, חשוב לזכור שלא כל המוצרים בטוחים לשימוש, וחלקם מכילים חומרים מזיקים שעשויים להזיק לבריאותנו. ממה צריך להימנע וכיצד נזהה חומרים מזיקים – על כך במאמר הבא.

 

מאלו מרכיבים יש להימנע בקוסמטיקה?

  • פרבנים – חומרים משמרים הנמצאים במוצרים רבים וחשודים כמסרטנים.
  • פְּתָלָטִים – אלו חומרים כימיים המשמשים להגמשת פלסטיק וחשודים כמשבשים הורמונליים.
  • SLS/SLES – אלו חומרים מקציפים הנמצאים בשמפו, סבון ומוצרי ניקוי אחרים ועלולים לגרום לגירוי בעור ובעיניים.
  • סיליקונים – חומרים אלו יוצרים שכבה אטומה על העור המונעת ממנו לנשום ולקלוט לחות.
  • שמנים מינרליים – אלו תוצרי לוואי של תעשיית הנפט שחוסמים את נקבוביות העור.
  • בושם סינתטי – בושם זה עלול לגרום לאלרגיות ולגירויים בעור.
  • צבעים סינתטיים – אלו עלולים להזיק לעור ולסביבה.

 

כיצד תזהו חומרים מזיקים בקוסמטיקה?

  • קראו את רשימת המרכיבים – רשימת המרכיבים מופיעה על גבי כל מוצר קוסמטי. חשוב לקרוא אותה ולחפש את המרכיבים המזיקים שהוזכרו לעיל.
  • השתמשו באפליקציות לזיהוי מרכיבים – קיימות אפליקציות רבות המאפשרות לכם לסרוק את הברקוד של המוצר הקוסמטי ולקבל מידע על המרכיבים שלו ועל בטיחותם.
  • בחרו במוצרים טבעיים – מוצרים טבעיים מכילים בדרך כלל פחות חומרים מזיקים ממוצרים קונבנציונליים. למידע נוסף בקרו באתר https://zhlilteva.co.il/.

 

כיצד לבחור מוצרי קוסמטיקה בריאים וללא חומרים מזיקים?

כאמור, יש לקרוא את רשימת המרכיבים של המוצר. בנוסף, יש לקנות רק מותגים אמינים שמורכבים מחומרים טבעיים. בנוסף, יש להימנע ממוצרים המכילים ריחות חזקים או צבעים בוהקים. מומלץ להשתמש בכמות קטנה של מוצר מסוים ולראות כיצד היא משפיעה עליכם וזכרו, לא משנה באיזה מוצר אתם משתמשים, הקפידו לשטוף את הפנים היטב לפני השינה.

 

מהם החומרים הטבעיים בקוסמטיקה שאינם מזיקים לעור?

שמנים צמחיים הם מרכיב נפוץ מאוד בקוסמטיקה טבעית. הם עשירים בוויטמינים, מינרלים וחומצות שומן חיוניות, המסייעים להזין, לרכך ולהגן על העור. שמנים צמחיים פופולריים כוללים שמן זית, שמן קוקוס, שמן שקדים, שמן אבוקדו, שמן נר הלילה ועוד. גם חמאות טבעיות הן מוצר עשיר בוויטמינים, מינרלים וחומצות שומן חיוניות. חמאות טבעיות פופולריות כוללות חמאת שיאה, חמאת קקאו וחמאת מנגו. בנוסף, צמחי מרפא רבים ידועים בתכונותיהם הרפואיות והקוסמטיות. הם משמשים לטיפול במגוון בעיות עור, כמו אקנה, אקזמה, יובש, קמטים ועוד. צמחי מרפא פופולריים כוללים אלוורה, קמומיל, קלנדולה, לבנדר ועוד. כמו כן, חימר הוא חומר טבעי בעל תכונות סופחות וניקוי. הוא משמש לניקוי עמוק של העור, להסרת לכלוך, שומן ותאים מתים. חימר גם מסייע להרגעת העור ולטיפול באקנה.


סיכום

חשוב להיות מודעים למרכיבים המזיקים הנמצאים במוצרי קוסמטיקה רבים. על ידי קריאה קפדנית של רשימת המרכיבים, שימוש באפליקציות לזיהוי מרכיבים ובחירת מוצרים טבעיים, ניתן להבטיח את בריאות עורנו וטיפוחו בצורה נכונה ובריאה.

מוצרי קוסמטיקה מזיקים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
5 טיפים לבחירת מדרסים
5 טיפים לבחירת מדרסים

מדרסים הם אביזר חובה לספורטאים, לאנשים שעובדים בעבודה פיזית תובענית, או לאלה שפשוט מבלים שעות ארוכות על הרגליים. מדרסים שנבחרו בצורה נכונה מבטיחים מתן תמיכה

קרא עוד »