חיפוש

תנאי הזכאות לעולים חדשים המבקשים פטור ממס הכנסה

מדינת ישראל מעניקה שורה של הטבות עבור מי שבחרו לעבור אליה מארצות אחרות. עובדה זו ידועה לעולים רבים שמשוחחים עם עובדים סוציאליים וגורמים מדיניים שנמצאים שם כדי ללוות אותם בהליך, אבל לא כולם מנצלים את ההטבות הללו באופן מלא.

לכן, החלטנו להוציא סדרת מדריכים מקיפה שתציג בכל פעם את ההטבות השונות, במטרה להזכיר להם להשתמש בהן. הפעם נתעכב על תנאי הזכאות לעולים חדשים בכל הנוגע לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה.

 

הנה הגדרות חשובות שיש להכיר בהם מקרוב תחילה

רגע לפני שנעמיק בתנאי הזכאות, יש להציג בפניכם את 3 ההגדרות שנוגות למי שצפויים לקבל את התנאים הללו:

  • עולה חדש
  • תושב חוזר ותיק
  • תושב חוזר

נסביר בקצרה כי החוק מגדיר את העולה החדש כיחיד שהיה לתושב ישראל לראשונה בחייו. תושב חוזר ותיק על פי החוק הוא מי שחזר אל ישראל לאחר שחי בארץ אחרת למשך 10 שנים מינימום. ההגדרה החשובה האחרונה שיש להכיר נוגעת לתושב חוזר. זו נוגעת ליחיד שחזר לישראל לאחר שהיה תושב בארץ אחרת במשך מינימום 6 שנים רצופות.

חָשׁוּב

תנאי הזכאות – בואו נכיר בהם

עכשיו אפשר להכיר מקרוב בסעיף 14 א בחוק מס ההכנסה שקובע כי עולים חדשים או תושבים חוזרים ותיקים יכולים לקבל פטור ממס הכנסה. ראוי לציין כי אין מדובר בפטור זמני לתקופה של כמה שבועות או חודשים. שכן, הפטור צפוי להינתן לתקופה ממושכת של כ – 10 שנים מהרגע שבו העולה הפך להיות לתושב ישראלי באופן רשמי.

 

על מה חל הפטור?

מי שעלו לארץ ויודעים כי הם יכולים לקבל פטור מתשלום מס הכנסה, צריכים לדעת כי מדובר בתנאי זכאות נרחבים למדי שצפויים לבוא לידי ביטוי ברשימה ארוכה של הכנסות, מלבד המשכורת החודשית שהם עשויים לקבל. הנה הרשימה החלקית של הכנסות אלה:

  • הכנסות שמגיעות מעסק שהקימו
  • הכנסות מריביות
  • הכנסה מדיבידנד

פְּטוֹר

לא יודעים איך ליישם את תנאי הזכאות? כך תקלו את הפטור שלכם בקלות

זה לא סוד – הבירוקרטיה בישראל הינה מורכבת. קשה להבין אותה ולהתמודד עמה. זו הסיבה שבשנים האחרונות צצו להן כל מיני חברות ואנשים פרטיים שמציעים שירותים מקצועיים שמאפשרים לתושבי ישראל להתמודד עם הגשות של מסמכים. במקרה שלכם, אתם יכולים לפנות אל חברה למיצוי זכויות או אל יועץ מס. שכן, אלה הגורמים שיכולים ללוות אתכם בהליך ולסייע לכם בכל הנוגע לקבלת הפטור.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שאפשר לכם להכיר בתנאי הזכאות שמגיעים למי שעולים לארץ. עכשיו, יש בידיכם את כל האינפורמציה החיונית, כך שעליכם רק ליישם את הנכתב לעיל, כדי שתוכלו לקבל את הפטור המיוחל ולחסוך לעצמכם הרבה מאוד כסף. נאחל לכם שיהיה בהצלחה בהקשר זה והתאקלמות מהירה בישראל.

מס הכנסה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא