חיפוש

תפיסות מוטעות נפוצות לגבי פטורים ממס הכנסה בגין מחלות

אזרחים רבים במדינת ישראל מוצאים את עצמם מסתבכים לא פעם במצבים שנוגעים להליכים בירוקרטיים. עובדה זו גרמה לנו להוציא סדרת מדריכים מקיפה שתציג בכל פעם את התפיסות המוטעות הנפוצות שבאות לידי ביטוי בכל מיני עניינים בירוקרטיים שנתפסים בעיני הציבור כמורכבים. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו גם הפעם ולגלות את כל המידע המהימן והעדכני לגבי פטורים ממס הכנסה עבור מי שלוקים במחלות שונות.

 

התפיסה המוטעית ה – 1: כל אחד שחולה במחלה כלשהי יכול לקבל פטור ממס הכנסה

בירור מעמיק שערכנו בנושא העלה כי אזרחים רבים סוברים שאם הם חולים במחלה כלשהי – הדבר מזכה אותם בקבלת פטור ממס הכנסה. אנחנו כאן כדי ליידע אתכם כי מדובר בתפיסה מוטעית באופן חלקי. שכן, מי שלוקים במחלות מסוימות, עשויים להתגלות כזכאים. אך הבירוקרטיה אינה מקלה על האזרחים. החוק קובע שיש חולים מסוימים שיוכלו לקבל את הפטור המדובר. רוצים לדעת מי הם? קראו את הפסקה הבאה ותגלו.

פטורים ממס הכנסה בגין מחלות

עכשיו נציג בפניכם את התפיסה הנכונה

החולים שזכאים לקבל פטור ממס הכנסה הם מי שיש להם לפחות 90% נכות. ראוי לציין כי האחוזים הללו אינם נזרקים סתם כך לאוויר. שכן, הם נקבעים על ידי אנשים שיושבים בוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. כך שבעצם, יכול להיות שאדם יתגלה כחולה במחלה שיכולה לזכות אותו בפטור, אך הוא לא יגיע ל – 90% נכות. במצב שכזה, הוא לא יוכל לקבל את הפטור.

 

התפיסה המוטעית ה – 2: צריך להגיש את הבקשה לבד ללא סיוע מצד גורמים שונים

במהלך הבירור שערכנו, שמענו לא מעט אנשים שציינו בפנינו כי הם וויתרו על קבלת הפטור. לדבריהם, אין להם כוח להתמודד עם עניינים בירוקרטיים באופן עצמאי. כששוחחנו עמם באופן מעמיק עוד יותר, גילינו שהם סברו כי עליהם לבצע את ההגשה באופן עצמאי, ללא ליווי מצד גורמים מקצועיים. אנחנו כאן כדי ליידע אתכם שמדובר בתפיסה מוטעית לחלוטין. שכן, אפשר ואף מומלץ להסתייע בגורמים כאלה.

פטורים ממס הכנסה בגין מחלות

כך תסתייעו בגורמים חיצוניים

אתם יכולים להסתייע בעורכי דין וחברות למיצוי זכויות ככל שתרצו. שכן, החוק אינו קובע שיש הגבלה בעניין זה. מדינת ישראל יוצאת מנקודת הנחה כי לאנשים שחולים במחלות קשות, אין את הפניות להתמודד עם הליכים בירוקרטיים. לכן, זו מאפשרת להם להסתייע בגורמים שירכזו את המידע הרפואי וילוו את מבקשי הזכויות על הצד הטוב ביותר.

 

לסיום

בשלב זה אתם מכירים ב – 2 התפיסות המוטעות הנפוצות ביותר שמונעות מאנשים להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה. עכשיו נותר לכם רק להעביר את הבשורה הלאה ולאפשר לחברים וקרובי המשפחה שלכם להכיר בתפיסות אלו. נאחל לכם שתמיד תדעו לקרוא מדריכים שמוציאים את האמת לאור, כדי שתוכלו להתנהל נכון עם הליכים בירוקרטיים מורכבים כמו זה.

פטורים ממס הכנסה בגין מחלות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא