חיפוש

חיסון שפעת – האם אנו באמת צריכים את זה?

בשנים האחרונות, המיוחד עם מגפת הקורונה שהפתיעה את כולנו, התוודענו יותר ויותר לנזקי הנגיפים. הקורונה הייתה מדבקת במיוחד, הכניסה אותנו לבתים ולא אפשרה להתקרב אחד לשני. רק אחרי הופעת החיסונים יכולנו להתחיל לחזור לשגרה, לגשש את דרכנו חזרה לקרבה ולהתחיל להבין – החיסונים חיזקו אותנו אל מול הנגיף. אז איך זה קורה והאם חיסון השפעת הכרחי כל כך גם כן?

 

איך עובדים חיסונים?

חיסון שפעת, כמו כל חיסון אחר, עובד על מנגנון מסוים: נלקח חלק מנגיף או נגיף מוחלש הגורם למחלה כלשהי, ומוחדר לדם המטופל. משם המערכת החיסונית מזהה את הגורם העוין, הורגת אותו וממשיכה הלאה.

איך? ובכן, היא מזהה את הנגיף, ובגלל שהוא לא חזק או כשיר להתפתח יותר מדי, הגוף מספיק לפתח נוגדנים ולחסל אותו. בתהליך, המערכת החיסונית שלנו גם משאירה נוגדנים להתמודדות הבאה וגם שומרת "זכרונות" של הנגיף, כך שבפעם הבאה שיחשף האדם והנגיף יכה בשיא הכוח – הגוף יהיה מוכן.

 

קצת על שפעת

השפעת היא מחלה נגיפית מאוד מדבקת. כל שנה מתים ממנה ומסיבוכיה כמה מאות אלפי אנשים ברחבי העולם. זו מחלה המשפיעה בעיקר על דרכי הנשימה. חלק מתסמיניה הם חום גבוה, כאבי שרירים, עייפות, חולשה, כאבי גרון ועוד. היא מסכנת את כלל האוכלוסיה, אך מי שנמצא בסיכון מוגבר זה אנשים עם מחלות רקע כמו סרטן, מחלות לב, סוכרת, מחלות בריאות, ומלבד זה גם ילדים קטנים ונשים בהריון נמצאים בסיכון מוגבר לסיבוכים ומוות.

 

מתי ואיך נדרשים חיסוני שפעת?

חיסוני שפעת משתנים ונדרשים כל שנה. בניגוד לחיסונים אחרים שלעיתים נלקחים פעם אחת או לפחות פעם בכמה שנים, זני השפעת משתנים כל שנה ונוצרים זני שפעת חדשים ומסוכנים – מה שמוביל לצורך בהתחסנות כל שנה. לפעוטות לעיתים הזיכרון החיסוני עובד אחרת, ולכן מומלצת מנה נוספת כ4 שבועות מהמנה הראשונה (פעוטות בסביבות גילאי החצי שנה).

 

האם זה באמת הכרחי כל כך?

ובכן, כן. החיסונים המתחדשים מכינים את הגוף לזנים הקטלניים יותר של השנה, ומאפשרים או הימנעות מהופעת תסמינים כלל או כמה ימי מחלה, לרוב ללא סיבוכים, עם סיכויי החלמה ללא פגיעות גבוהים ומוצלחים משמעותית מאנשים ללא חיסון.

החיסונים מאפשרים אורח חיים תקין ובריא ללא חשש ממקומות עמוסים, מגע קרוב או חששות מכל התעטשות. בנוסף, זה מאפשר לכל אחד לשמור על משפחתו ויקריו, כך שגם אם מישהו לא נמצא עם סיכון ברור – התחסנות עלולה למנוע הידבקות של יקר לו ובכך להציל את חייו.

 

לסיכום…

חיסון השפעת נדרש וחשוב להמשך אורח חיים תקין. אם אתם דואגים לבריאותכם, או אפילו לזו של הסובבים אתכם, חיסון שפעת שנתי יכול להציל ולמנוע סיבוכים קשים ומחלה מיותרת. ניתן להימנע מהמחלה או לפחות מלהגיע למצב קשה שישאיר נזקים קבועים, אז אין סיבה לוותר על החיסון.

תַרכִּיב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
טיפולים אלטרנטיביים
3 טיפולים אלטרנטיביים שלא הכרתם

הטיפולים האלטרנטיביים נכנסו לחיים שלנו לפני כמה שנים וגרמו לרבים מאתנו להשאיר בצד את התרופות והפתרונות המערביים השונים. בתור מי שמתעניינים בנושא כבר תקופה, החלטנו

קרא עוד »