חיפוש

מה ההבדל בין בקע טבורי למפשעתי

למרות שהטיפול בבקע טבורי ובבקע מפשעתי הוא ניתוח – יש ביניהם הבדל. המאמר יסביר את ההבדל בין שני הבקעים ואת שיטות הניתוח.

 

מהו הבקע הטבורי?

בקע טבורי הינו מצב בו אחד מהאיברים הפנימיים, בדרך כלל המעי הדק, חודרים לדופן הבטן וגורמים לבלט. הסיבה לכך היא דופן בטן חלשה. זה אינו מצב המסכן חיים אך עשוי להקשות על זרימת הדם אל האיבר ואף לגרום לו לנמק במיוחד כשמדובר במעי הדק ואז יש לבצע ניתוח כירורגי דחוף. במקרים אחרים בהם הבקע הטבורי קטן יש כאלו שחיים עם התקפי הכאבים ובוחרים לא לטפל בו. על אף זאת מומלץ לבצע ניתוח גם כשהבקע קטן על מנת למנוע סיכון רב יותר בעתיד ובליטה שאינה אסתטית.

 

מהו הבקע המפשעתי?

בקע מפשעתי נובע גם הוא מהתרופפות של דופן הבטן ומחולשה של השרירים באזור המפשעה. הבליטה נגרמת כתוצאה מחדירה של רקמות שומניות או המעי לאזור זה. בקע זה מופיע בעיקר אצל גברים מכיוון שהמבנה הפיזיולוגי שלהם שונה מהמבנה הפיזיולוגי של הנשים. כלומר, תעלות המפשעה הם האזור המועד לפורענות. גברים מרימים משא כבד יותר, מתאמצים יותר ולכן עלולים לסבול מהבקע. גם עצירויות קשות עלולות לגרום לבקע מפשעתי. בזמן שבקע מפשעתי קטן לא יפריע לפעילות ולא יגרום לכאבים. עם זאת יש למנוע את התפתחותו בתיקון ניתוחי קטן.

 

מה ההבדל בין הבקע הטבורי לבקע המפשעתי?

ההבדל בין הבקע הטבורי למפשעתי הוא רק במיקום. הבקע הטבורי ממוקם באזור הטבור שיש לו פתח הנוצר בטבעיות היכן שהיה מחובר חבל הטבור, ואילו הבקע המפשעתי ממוקם במעבר של חבל הזרע. שיניהם אזורי חולשה הנגרמים כתוצאה מדופן בטן חלשה.

 

ניתוח בבקע טבורי / מפשעתי

ישנן שתי אפשרויות לניתוח בבקע. הראשונה היא הגישה הפתוחה. באמצעות נעשה חתך לאורכה של הבטן התחתונה ונמתחת רשת המכניסה חזרה את האיבר הבולט ומונעת בעתיד הופעת בקע נוסף. האפשרות השנייה היא באמצעות חתכים קטנים בדופן הבטן הנעשים בשיטה לפרוסקופית. דרך החתכים מחדירים מצלמה קטנה עם סיב אופטי על מנת לבצע את ההליך הניתוחי. גם בשיטה זו מוכנסת רשת כירורגית והאזור נתפר.

 

איזו שיטת ניתוח עדיפה?

כאשר מדובר בניתוח לפרוסקופי ההחלמה של המטופלים מהירה יותר ואין צורך בחתך משמעותי לאורך הבטן. ניתוח מסוג זה יהיה יעיל במיוחד במקרים של בקע דו צדדי או בקע חוזר. חשוב שרופא מומחה ומקצועי ינתח בשיטה זו כי היא מצריכה מיומנות גבוהה. לעומת זאת, ניתוח בקע בגישה פתוחה מחייב את המטופלים בהחלמה ארוכה יותר ועם זאת כמות הסיבוכים בניתוחי בקע חוזרים נמוכים בשיטה זו. ניתן לומר ששתי השיטות יעילות ובטוחות ולרוב ללא סיבוכים. בדרך כלל ההחלמה לוקחת כחודש וחצי כאשר בשיטה הלפרוסקופית אף פחות.

פופיק

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
5 טיפים לבחירת מדרסים
5 טיפים לבחירת מדרסים

מדרסים הם אביזר חובה לספורטאים, לאנשים שעובדים בעבודה פיזית תובענית, או לאלה שפשוט מבלים שעות ארוכות על הרגליים. מדרסים שנבחרו בצורה נכונה מבטיחים מתן תמיכה

קרא עוד »