חיפוש

מפסיקים לשים פלסטר – 3 דרכים לטפל בפצע

כולנו בני אדם בסופו של דבר, ולכל אחד מאיתנו יוצא לפעמים להיפצע. אנחנו לא מדברים על פציעה חמורה חלילה, אלא על משהו בקטנה. איזו שריטה קטנה כי פספסתם עם הסכין בזמן שחתכתם ירקות, או משהו דומה. התגובה הטבעית של כולנו היא לשים מייד פלסטר על הפצע, לחכות כמה ימים, ואז פשוט לתת לפצע להגליד.

אבל לפעמים פלסטר הוא לא בהכרח הפתרון הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר שיסייע לכם להתמודד עם פציעות קלות.

 

אז איך לטפל בפצע קל?

חשוב להדגיש, אנו עוסקים כאן אך ורק בפציעות קלות כמו חתכים, שריטות, ושפשופים. בכל מקרה של פציעה חמורה יותר יש לפנות בהקדם לטיפול רפואי מתאים. קודם כל חשוב לדעת ולזהות ממה נחתכתם או נפגעתם. אם נפגעתם מחפץ ביתי כמו סכין לחיתוך ירקות זה לא מאוד נורא, אבל אם הפציעה שלכם נגרמה מחפץ שעלול להיות מזוהם כמו למשל ברזל חלוד, צריך לטפל בפציעה בהתאם.

דבר נוסף שחשוב להדגיש הוא חשיבות השמירה על סטריליות. העור שלנו מהווה בעצם שכבת הגנה של הגוף ומבודד אותו מחיידקים, וירוסים, ושלל גורמים מזהמים שמסתובבים בחוץ. אם יש לכם חתך בעור זה אומר ששכבת ההגנה שלכם פגועה. חשוב מאוד להקפיד על סטריליות והיגיינה באזור הפצע. שמרו על האזור נקי, הקפידו לחטא אותו בדרך כלשהי, והכל יהיה בסדר.

 

איך לטפל בפצע בלי פלסטר?

אז אם נחתכתם עכשיו ואין לכם פלסטר זמין בשלוף, כדאי שתכירו את הפתרונות הבאים שיסייעו לכם עם טיפול בפצע:

  1. עצירה ידנית של הדימום – זהו כמובן הפתרון הבסיסי והפשוט ביותר. קחו חתיכת בד או טישו והפעילו לחץ ישיר על הפצע. זה יכול להיות לא נעים, אבל חשוב מאוד ללחוץ חזק על הנקודה המדויקת. לאחר כמה דקות הדימום אמור להיפסק מעצמו. אז כדאי לשטוף במים וסבון את המקום.
  2. פלאמיג'ל – פלאמיג'ל הוא סוג של ג'ל שפותח במיוחד על מנת לרפא פצעים וחתכים במהירות, תוך מניעה של התפתחות צלקות. הפלאמיג'ל מיועד לפציעות קלות או כוויות קלות, ומלבד הריפוי יש לו גם אפקט מרגיע על העור וגם אפקט היוצר שכבת בידוד המונעת זיהום .
  3. קוביית קרח – קוביית קרח היא מוצר פשוט שיש בכל בית. אם תפעילו לחץ על מקום הדימום בעזרת קוביית קרח הקור שלה יגרום לכלי הדם הזעירים להתכווץ וכך הדימום ייפסק.

 

סיכום

אם נפצעתם בצורה כלשהי חשוב מאוד לשמור על קור רוח. לרוב, במיוחד בחתכים מדממים, זה נראה הרבה יותר גרוע ממה שזה באמת. אל תיכנסו לפאניקה, זהו בדיוק איפה הפציעה וממה היא נגרמה, ותפעלו בהתאם. הדבר הכי חשוב הוא לעצור את הדימום כמה שיותר מהר, לאחר מכן חשוב להקפיד על היגיינה של המקום. רק בריאות!

פלסטרים לפצעים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
5 טיפים לבחירת מדרסים
5 טיפים לבחירת מדרסים

מדרסים הם אביזר חובה לספורטאים, לאנשים שעובדים בעבודה פיזית תובענית, או לאלה שפשוט מבלים שעות ארוכות על הרגליים. מדרסים שנבחרו בצורה נכונה מבטיחים מתן תמיכה

קרא עוד »