חיפוש

גמילה מסמים – אילו סיבוכים אפשריים יכולים להיות

קרובי משפחה של מכורים לסמים תוהים לעיתים קרובות לגבי ההליך שקרוביהם צפויים לעבור במכון הגמילה.

אחת השאלות הנפוצות ביותר שנשאלים העובדים במכונים אלו נוגעות לסיבוכים האפשריים שעשויים להתרחש בעת הליך הגמילה.

יצאנו לכמה מכוני גמילה ונפגשנו עם פסיכולוגים, פסיכיאטרים ואנשי צוות נוספים כדי לבדוק אחת ולתמיד מהם הסיבוכים שעשויים לבוא לידי ביטוי בעת הליך של גמילה מסמים.

מסתבר שישנם כמה סיבוכים, אנחנו בחרנו לציין את הבולטים ביותר שבהם.

רוצים לדעת מהם? להלן X הסיבוכים שעשויים להתרחש במהלך הליך של גמילה מסמים.

 

  1. סיבוכים פסיכו-סוציאליים

אחד הסיבוכים השכיחים שעשויים לבוא לידי ביטוי בעת הליך של גמילה מסמים הם סיבוכים שנוגעים לתחום הפסיכולוגיה והסוציולוגיה. כאשר התחומים הללו כוללים בין היתר התמודדות עם קשיים בתתי התחומים הבאים:

  • בעיות במשפחה

אדם שנאלץ לבצע הליך של גמילה מסמים, עשוי למצוא את עצמו עם בעיות בזוגיות או בחיי המשפחה. הדבר נובע מתוך קושי של בן\בת הזוג או קרובי המשפחה עם ההליך.

 

  • קושי במקום העבודה

אדם שמכור לסמים באופן קשה לא יכול לתפקד באופן מיטבי במקום העבודה. כך שבמצב שבו הוא בוחר להתחיל בהליך של גמילה מסמים, הוא עשוי למצוא את עצמו ללא עבודה. הסיבה לכך היא, שייתכן שהמעסיק יעדיף לפטר אותו ולא להמתין שיסיים את ההליך.

 

  • נטייה להתאבדות

הליך של גמילה מסמים נחשב להליך מורכב. ההתמודדות עם החיים עצמם ללא הסם, עשויה להיות קשה ביותר עבור מרבית המכורים. לכן, ישנה שכיחות בכל הנוגע להתאבדויות בקרב מכורים לסמים. מדובר באחד הסיבוכים שקרובי המשפחה הכי חוששים מהם ובצדק.

 

  1. בעיות רפואיות ופיזיות

מכור לסמים שמגיע לטיפול במסגרת מרכז גמילה, עשוי למצוא את עצמו סובל מבעיות גופניות שונות שנובעות מהשימוש המתמשך בסם. הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי באחד או יותר מהפגיעות הבאות:

 

  • פגיעה בלב

צריכה לא מבוקרת של סמים שנעשתה לפני ההליך של הגמילה, עשויה לפגוע במקרים רבים בלב. במקרים מסוימים, הדבר עשוי אף להוביל לסכנה של דום לב ולמוות.

 

  • פגיעה נוירולוגית

סמים כידוע, פוגעים בתפקוד המוח. כך שאדם שניגש להליך של גמילה מסמים כשהוא כבר מכור ברמה גבוהה, עשוי למצוא את עצמו סובל מפגיעה נוירולוגית.

 

רגע לפני סיום – יש לנו מסר להרגעה

סביר להניח שכעת אתם תוהים איך תוכלו לשלוח את הקרוב שלכם למכון גמילה מסמים, הרי יש כל כך הרבה סיבוכים שעשויים להתקיים בהליך הגמילה.
כדי להרגיע אתכם, אנחנו רוצים לציין שעדיף שהסיבוכים הללו יתקיימו במסגרת הליך גמילה ולא במסגרת עצמאית (של המטופל שבוחר לגמול את עצמו לבד). מטופל שנמצא במכון גמילה מוקף באנשי צוות שמודעים לסיבוכים אלו ועושים כל שביכולתם כדי להקל על המכורים ולאפשר להם לעבור את הקושי בכמה שפחות כאב.

 

כדורים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
טיפולים אלטרנטיביים
3 טיפולים אלטרנטיביים שלא הכרתם

הטיפולים האלטרנטיביים נכנסו לחיים שלנו לפני כמה שנים וגרמו לרבים מאתנו להשאיר בצד את התרופות והפתרונות המערביים השונים. בתור מי שמתעניינים בנושא כבר תקופה, החלטנו

קרא עוד »